Thailand: Phuket Town

Ar just nu i Phuket Town pa en snabb visit, blir ju aldrig riktigt som man planerar! :P
Har ar jag just nu iaf!

Vi fastnade ju pa Phi Phi nagon dag langre an va det va planerat, for jag fick i mej nan dum bakterie eller influensa av nagot slag som inte riktigt ville ge med sej. Sa jag va sangliggande och illamaende i 2 dygn. Helt dackad! Hopplos och liten kanner man sej verkligen nar man blir sjuk har nere, fy tusan vad jag hoppas att detta va forsta och sista gangen pa denna resan.
Och det som retar mej lite extra ar att jag som inte druckit eller festat pa denna semester ska bli liggande. Det borde ju vara jag som klarar mej bast da tycker jag! :)
Men sa va ju tyvarr inte fallet...
Borjar att kanna mej battre nu iaf och det ar huvudsaken!

Vara gannar pa Phi phi raddade ju mina dagar dar nere under tiden jag madde piss. 2 Killar fran Stockholm som va supertrevliga, dom va sa snalla och lanade ut sin ena dator till mej sa att jag kunde fa titta pa film iaf. Och det va verkligen uppskattat, for att ligga och stirra in i vaggen trottnade man pa ganska snabbt.
Sa tack Max och Rami for det!

Man saknar verkligen att inte ha en dator med sej nu nar man reser. Jag tankte kopa en liten att ta med mej, men tankte att det kommer nog inte till anvandning sa ofta. Men ack sa fel man kan ha. Det finns ju Wifi pa alla hotell och cafen sa det hade ju verkligen kommit till nytta. Och sa saknar man att bara kunna fa se en film lite da och da, och att fa sitta pa internet i lugn och ro utan att kanna sej stressad.
Men samtidigt sa har man semester och ska inte fastna framfor en dator, jag vet jag vet! Men lite gott hade det allt vart!

Vattenfestivalen pa Phi Phi va helt galen, folk va helt hysteriska! Alla hade vatten krig overallt! Man kunde inte ga 1 meter utan att bli dyblot! Och att se alla Thailandare festa som tokar hor inte till vardagen. Dom hade klatt upp sej i fina drakter, och gick som i karnevaltag over on. Sjong, dansa, kasta vatten och spela musik!
Akta lycka!

Idag sa langtar jag hem extra mycket. Vissa dagar ar jobbigare an andra och det far man val bara acceptera antar jag. Men idag har jag och Brandon vart tilsammans i 9 manader, och jag skulle verkligen onska att jag va narmare nu! Miss you Webbis!



Kommentarer
Postat av: Mariann

Tråkigt att ligga deckad. Skönt att det bara varade i två dagar. Vattenkrig låter som något för mig.

Grattis till nio månader. Fortsätt njuta.Kramar

2010-04-15 @ 19:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0