Vietnamn: Nha Trang.

Glad pask till er dar hemma!
Hoppas att den har firats med en massa god paskmat och godis saklart!
Det svenska smagodiset har vi klart borjat sakna har nere allihopa! Sa se till att ata for varan del me!

Imorrse kom vi till Nha Trang, vi tog en sleeping bus som vi tyckte va kanon till damen bakom oss borjade krakas ca 5 min efter start. Och sa fortsatte det hela natten lang. Jag gav henne en av mina aksjuke tabletter for att forsoka hjalpa henne men den kom ju kvickt upp den me. Sa det va ju bara att plugga in Ipoden i oronen, men hogsta volymen och forsoka sova bort ljudet. Man lider ju me henne pa samma satt!

Idag sa tankte vi att vi skulle ligga pa standen och pressa eftersom detta kallas Vietnamns Riviera, Och vi alla har kant oss bleka nu det sista veckorna. Sa ner till standen sprang vi nastan! Blev overlyckliga att fa bada i havet igen, och det va dessutom vagor har som man kunde hoppa runt i. Sa vi va som sma barn pa nytt! :)
Lyckan varade dock inte sa lange for efter ca 2 timmar sa va vi alla branda och roda som kraftor. Men men , smallar man far ta antar vi. Nar man vill va fin far man lida pin! :)

Hoi An som vi va i innan va verkligen en mysig stad. Vi hyrde cyklar och kollade runt i staden, gick saklart pa den lokala marknaden me dar vi gjorde en del fynd. Det fanns sma restauranger vart man an gick, och det va helt underbart! Pa kvallen los staden upp av alla mojliga sma rislampor i varldens alla farger.
Sa Hoi An gillade vi verkligen!

Vi va ju som sagt aven och besokte Cu Chi i Ho Chi Minh, det va intressant att fa se men det va nog mest den mest misslyckade utflykten vi vart pa hittils. Det enda som va kul va att fa krypa i tunnlarna, men resten va bara gjort for turister och tjana pengar pa allt. Och det gillar vi inte!
Sa er ni som ska till Vietnamn och gora denna utflyckt, vi avrader er till det! Det va inte vart det! Forsok att ta sej ut pa landet ist och fa se det fran lokalbefolkningen. Det ar varat rad iaf!
Men nu har vi gjort det iaf...

Far se vad vi hittar pa imorgon, vi far nog se vad hudfargen pa oss alla har att saga till om forst! Och sen ratta oss efter det!

Madde har forresten blivigt jatte gammal pa denna resan, eller gammal och gammal.. Hon ar ju redan aldst av oss. Men har om kvallen hittade hennes forsta gra harsta, vi holl ju pa att tuppa av allihopa! Do av skratt !
Men hon bjuder pa den har hon lovat, en dag ar ni ju andra me dar!

Take Care!


Kommentarer
Postat av: Mariann

Jag älskar att läsa om era upplevelser. GLAD PÅSK

2010-04-04 @ 17:49:43
Postat av: lasse

hon den där natalie verkar ju jättetrevlig!

2010-04-04 @ 17:55:23
Postat av: lasse

hon den där madde verkar ju också jättetrevlig!

2010-04-04 @ 17:56:31
Postat av: Mormor och morfar

Hej Emely,Glad Påsk på Er själva. Apropå påskgodis kan jag berätta att det nu rasar en debatt i Sverige. Svenskarna är de som äter mest godis i EU. Därför väcker man nu förslag om att socker och godis ska beskattas hårt så att vi inte får råd att köpa dessa varor. Anledning finns därför för Er att begrunda denna sorgliga utveckling och i vilket fall planera för att komma hem till Sverige i alla fall före nästa påsk! I väntan på Er återkomst läser vi med intresse Dina resebeskrivningar - ett sätt att i någon mån hänga med på resan. Hjärtliga hälsningar.

2010-04-05 @ 17:15:59
Postat av: Lotta

Glad Påsk på er också...

Detlåter skönt att bada o hoppa i vågorna, vi har varit i Jönköping i helgen o Vättern är fortfarande frusen det var visserligen tunn is men ändå. Jag sa till Madde att hon skulle dricka en drink för mig men det var tveksamt för dyrt tror jag hon tycker.

Det är alltid lika spännande att gå in o läsa din blogg Tack för det för Madde är inte så aktiv på resedagboken men det blir kanske bättre, Ha det nu så bra o var rädda om er.....

2010-04-05 @ 21:47:49
Postat av: mamma i

Hej Emily. Jag och min karl firade min födelsedag i Hoi An -06. jag cyklade också i stan, över den Japanska bron. Helt underbar stad. Sköt om dig och dina vänner. Kram Irene

2010-04-13 @ 19:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0