Boat Trip!

Idag tog vi en utflykt för att se lite öar som finns runt omkring Panglao. Vädret har ju vart lite till och från det senaste dagarna här, men idag hade vi turen med oss för det va strålande sol! Vi hade även sällskap en en kille vid namn Jakob, även han svensk. Så vi va ett litet gäng som for iväg.
Första stoppet blev Virgin Island, och det kan man kalla en paradis ö. Det va som en sandbank som man kunde gå på in till ön, dock va det ju bara möjligt under timmarna det är lågvatten. Inga folk som bodde där, utan en helt orörd plats att bara njuta av!
Efter Virgin Island, så satte vi oss i båten och for till en ö som jag tyvärr inte minns namnet på. Där stod det snorkling på schemat. Så får Brandon vart det en timmes pressande på stranden medans vi andra plaskade runt i vattnet. Och han hade visst glömt att smörja in sej med solkräm, för att han ser ut som en kräfta nu, det går inte att missa.
Vi andra va så nöjda med snorklingen, det va så himla mycket att se och så klart vatten. Och för att skryta lite om mej själv, så kan jag bara meddela att jag har nog kommit över min fisk fobi.
För idag så har jag vågat hålla i en blåsfisk, mata ett fiskstim ur handen, simmat runt som en av dom helt enkelt. Och jag älskar det!
Brandon han gilla åka båten han, så han passa på att ta plasten längst fram! Dock höll han på att plummsa i ett antal gången då det gunga rejält påvägen hem!

Kommentarer
Postat av: Mariann

Säger samma sak som alltid. Underbara bilder!

2010-12-01 @ 11:05:16
Postat av: millis

Instämmer!!! så vackert!!! wow den där strandgången....wow!! njuuut!!! puss

2010-12-10 @ 16:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0