Thailand: Bankok.

Halloj halloj !

Vi ar tillbaka i Bankok en snabbis nu igen, mellanlandade har 1 natt efter varan buss och bat resa fran Koh Tao. Som aven denna gangen gick bra, sa det ar skont. Vi borjar bli riktigt vana resenarer nu, ska aka nattbussen till Chang Mai inatt me. Vi aker harifran Bankok vid 18:00 inatt och ar framme kl 06:00 i Chang Mai. Vi forsoker att alltid aka pa natterna sa att man sparar dagar, och oftast sa kan man sova me pa bussen. Va dock lite knepigare att hitta boende i Bankok nar vi kom fram pa natten men tillslut gick det me, man far ju inte vara allt for krasen, sa det blev 2 olika rum med tva sagar och den toa och dusch i korridoren. Men det gick kanon det me !

Pa Koh Tao sa vart det ju mest sol och bad pa dagarna. Man orkade inte gora sa mycket mera eftersom det va sa himla varmt, men det va nog bra att fa ta igen sej lite oxa. For nu borjar val den riktiga resan, blir nog lite mera aktiviteter och storstader framover. Det ar det vi har pratat om iaf! Vi planerar att aka pa nan Trekking i Chang Mai i nagra natter och bo i djungeln.

Jag och Nathalie har gjort varan forsta upplevele redan me i Koh Tao, vi provade pa flying trampets. Sa nu skulle man kunna extra jobba pa cirkus me kanske ! :) Man va 8 meter uppe i luften och gjorde en massa olika saker, skit kul va det! Men laskigt me att ta det dar steget ut for att hoppa.
Men vi skulle hanga i knavacken och stracka ut och sa, och den sista avningen va att man skulle bli fangad av en annan ledare i luften och komma over till hans trampets. Och jajjemen det klarade jag me ! Sa himla kul va det ! man fick en liten kick av det!.
Va tveksam till en borjan men jag ar glad att jag gjorde det.

Igar sa va vi pa marknad har i Bankok och shoppade lite, hittade en del som jag kopte pa mej nu... En massa lader armband och klockor bla som jag vill ha hemma i Sverige sen, till sommaren ! Och sen va det val kanske 3 trojor som jag och Emmilia kan dela pa har nere.

Det ar sa kul nar vi aker buss och ska dela sangar och sa, for att vi delar alltid upp oss en stor och en liten . Skrattar lika gott at det varje gang for att det later sa kul, men det ar ju sant ! madde och Nathalie och ju mini. :)


Forsokte lagga upp lite bilder med det vill sej inte fran denna datorn, far forsoka senare !

Ha det bra alla dar hemma.
Kul att ni kikar forbi och laser ibalnd, blir glad att se att ni skriver !

Kram allesammans!






Kommentarer
Postat av: Mariann

Skulle velat se dig flyga genom luften! Så roligt.

Njut på nästa äventyr! Många kramar.

Mariann

2010-03-11 @ 19:39:13
Postat av: Tess

Hej!

Tess här, maddes kollega.

Följer din blogg slaviskt för att se hur ni har det!

Kan ju inte säga mer än att jag är AVIS! Kram på er!

2010-03-12 @ 16:06:40
URL: http://blindfold.blogg.se/
Postat av: Mamma

Käraste Dottran Låter väldigt tufft av dig att prova på att Flyga nästan.............Men Du kan ..........Här hemma har vi snöööööö men snart kommer våren med sol Gillar...............Glädjer mig åt er resa och följer er blogg med spänning skönt att ni håller ihop och har det Toppen .......................Kramar i tiotusen miljoner billjoner..........2 My bestin Tjej och alla dina Kompisar så klart dela med dig Puuuuuuuuuuuuus Mam

2010-03-13 @ 09:50:29
Postat av: Camilla

Roligt!!! Ska jag också prova när vi åker till Thailand nästa gång!!!

Mycket buss åkande, skönt att det går smidigt!!

Saknar dig!

Hej Mamma-Emely!! hihihi!

Kram på er båda mest!!

2010-03-13 @ 19:45:21
Postat av: Lotta

Hej!

Det låter som ni har det bra, det är lika spännande varje gång jag är inne på din blogg o läser du kan väl hälsa min dotter att det är många som saknar lite aktivitet på resedagboken, det är tur att jag har din blogg så att jag kan följa er resa.. Ha det nu så kul o var rädda om er allihop Kramar Maddes mamma

2010-03-14 @ 10:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0