Thailand: Pai.

Just nu sitter vi pa rad alla fyra med varsin dator. Riktiga hackers! :)

Vi kom fram till Pai igar eftermiddag efter en spannande bussresa dar alla blev smatt aksjuka. Jag som trodde att Norges vagar va krokiga, men jag kan ju saga att dom ligger i la jamfort med dessa...  Sa nar vi ska tillbaka till Chang Mai kan jag ju lova att jag ar det forsta som kommer att knapra pa en aksjuke tablett..

Ett tag pa bussen undrade vi verkligen vart vi va pavag att hamna nagonstans, vi va verkligen mitt ute i ingenstans med djungel och ode marker overallt. Men sa efter 4 timmar sa kommer man till en sa himla mysig by som man verkligen inte hade anat. Den ar inte sa stor sa att man kan ga overallt, och det ar mycket softa mysiga stallen har. Har slappnar folk verkligen av och bara njuter.
Mycket regge musik vart man an gar och mysiga barer med goda fruit shakes!
Kan ju saga att man aven hittar en del orginal har me!

Sa idag sa har vi legat i varsin hangmatta langs med floden och last bok... Sjalvklart sa kan jag ju inte lata bli att sova en stund sa fort jag oppnar en bok, det hor liksom Emely till. Bok+Emely=Sova.

Nu pa kvallen sa har vi gatt en runda och kikat lite, kakat mat fran ett moppedstand. Det ar ju dar man kan hitta den godaste Thai maten, och billig me dessutom. 6 kr for en middag, nastan sa att man skams nar man betalar.
Boendet har vi kanon har me, hittade en bungalow som alla fyra far plats i. Va kul att vi kunde bo tillsammans igen... och den betalar vi 20 kr for per person. Och da har vi aven varm vatten och tv! :)
Vi har pratat om det idag, att vi har haft tur med boendet hittills. Har hittat bra boenden till skit bra priser.. och an har vi inte behovs bo pa natt skabb stalle. Men det kommer kanske det me ! Aterstar att se, finns ju en viss charm i det me nar den dagen kommer..

Imorgon sa ska jag, Emmilia och Nathalie pa yoga i 2 timmar pa morgonen. Ska bli spannande eftersom jag ar lite anti egentligen. Brukar ju jamt borja skratta och kan inte alls koncentrera mej eftersom man star i dom mest knasiga stallningarna. Men jag ska forsoka att bita ihop, ta det som en utmaning och skont att fa rora pa sej.
Saknar den dagliga traningen som man anda hade hemma, man blir ju sa slapp har pa natt satt...

Det ar ju skogsbrander i nastan hela norra Thailand just nu, sa det ar sa disigt i luften av allt smogg... Vi sag en del av det igar pa bussen, vart forvanade for det brinner anda pa natt satt kontrollerat. Det ar som en lang stripa langs med hela skogen som man ser brinner.. Aven har pa berget ovanfor dar vi bor ser man pa natten som ett rott brinnande strack. Men det ar ju sahar varje ar sa dom har nog lite koll pa det far vi hoppas.

Bjuder pa lite bilder har me fran det sista dagarna!







Ska hoppa pa flodbaten i Bangkok!


Pa resande fot!


Har ska det lagas mat, mat a mat!


Nyvakna och spanda infor aventyren i Djungeln!


Har kommer jaaaaaaag !


Upp och ner va lite obehagligt maste jag nog allt erkanna!


Wiiiii !


Tjohoooo !


Karlek fran oss !


Vi fick aven se ett vattefall pa vagen me!


Jag forsoker overvinna min fisk fobi, gar val sadar kan jag erkanna. Hemskt va det!


Efter va jag valdigt lattad av jag klarade av det!


Nu ar kl ca 23:15 har i Thailand sa det ar snart dags att knoppa om jag ska komma upp till Yogan imorgon bitti !

 




Kommentarer
Postat av: Mariann

Gud så härligt. Jag är jätteavundsjuk på er "linbane-trip". Så spännande. Underbara bilder!

Kramar!

2010-03-17 @ 20:04:02
Postat av: Lotta

Sä härliga bilder men jag hade nog också tyckt det hade varit obehagligt att stoppa ner fötterna i det karet "bra jobbat" Emilie / kram på er allihop

2010-03-17 @ 20:45:57
Postat av: Maria

ÅH Vad Härligt du har det Bejb!!!!!

Kram

2010-03-17 @ 22:07:48
Postat av: Mam 2 Emely

Woooooooooow vilka fina bilder.Ni är tuffa som provar på så många roliga saker.............Ö er bästigaste Dagar.......De är ni väl värda..........Miss Y my best tjej såklart.Puuuuuuuuuuuuusen Mam

2010-03-18 @ 13:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0