Thailand: Bangkok

Denna dagen har bara vart ett enda stort kaos!
Men antligen kan vi borja slappna av!

Det hela borjade me imorrse att kl inte ringde, men som tur va vaknade jag av mej sjalv.
Redan da borde vi ha forstatt att detta inte skulle ga precis sa som vi onska, men det gjorde vi inte!

Gick iaf ivag me Stoffe och Ida och kaka frukost, vaxlade aven vara sista pengar med dom for vi inte ville ha hem onodiga Bali pengar. Sa vi tyckte att vi va sa smarta sa!

Tog en taxi med taxameter, eftersom vi visste vad vi betalade nar vi kom till Kuta sa tankte vi att det skulle vara det samma tillbaka till flygplatsen, men ikke sa Nikke! Sa i bilen blev det en het disskution med chafforen som nastan inte ville kora oss tillslut eftersom vi inte hade nog med pengar. (iof inget konstigt med det). Men det hela sluta med att jag fick springa till en bangkomat pa flygplatsen, och Emmilia borja koa for sakerhets kontrollen som tydligen va.

Stressade med 10 minuter kvar till incheck fick vi springa fore alla i kon till sakerhets kontrollen, och detta gallde aven nar vi val skulle skulle igenom pass kontrollen. Da fick vi komma in pa kontoret och sen bara springa forbi alla. I inchekningen va det inte mycket battre, hade inget annat alternativ an att ga fore alla andra dar me. Fy hemska va vi! Hatar att trangas, kan ju vara glada att vi va har nere, for i Sverige hade men for fatt spo...

Och sen nar vi trodde att allt va frid och frojd, sa visade det sej att man va tvungen att betala en Tax for att komma ut ur landet me. Och dar stog vi, smarta som vi vart och gjort oss av med alla pengarna. Sa det va ju bara att borja rota. Och som tur va sa hade Emmilia lyckats glomma bort att hon hade pengar kvar i sen magvaska, sa efter mycket om och men sa srammlade vi ihop fpr att fa lamna Bali.
Men det va val ca 15 meter ko bakom oss nar vi val va klara! :)

Kom iaf in sist av alla pa planet, och det va verkligen pa haret att vi inte missade det! Och jag som hatar att vara ute i sista stund, detta va verkligen en laxa som jag kommer att lara mej utav.

Fick dock 3 saten for oss sjalva pa planet, sa jag ska inte klaga! Sov ju som en stock! :)

Nu ar vi iaf framme i Bangkok, och just har dar vi bor ar det lungt. Och vi har pratat med en del folk har me som sager att vi kan va lugna om vi bor har. Sa jag hoppas att man kan lita pa det.
Vi har tagit in pa ett hotell som har pool, kannde att vi ville lyxa lite nu det sista natterna.
Har till och me A/C och TV och det ar man ju inte bortskamd me direkt.
(sa inatt komme jag val ha svart at sova for att jag ska kika pa tv! :) brukar bli sa nar vi val haft tv pa rummet)
Och sa har vi ca 36 grader i luften, sa jag ska inte klaga!

Har unnat oss lite Thai massage ikvall, underbart!

Madde underbara, hoppas att allt gick vagen for dej inatt och att du slapp en dag som varan! Lycka till nu pa resans vag, ar redan tomt efter dej! Love you !

Nu skulle det ju bara fattas att det kommer ett askmoln over Sverige lagom tills jag ska hem, skulle val vara min otur det....

Haller tummarna!

Kommentarer
Postat av: Mariann

Vilken skräck-upplevelse. Jag hatar också att vara sen.

Njut av TV, pool, AC och massagen. Inga askmoln får det finnas när du skall hem!

Kramar

2010-05-15 @ 19:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0