Gili Trawangan

Vi levar vi har det bra!
Va ju ett tag sen vi skrev nu, men vi har jävlar i mej haft fullt upp! :)

Efter att Ola skrämt livet av mej att det skulle bli monstervågor ute på sjön, just den dagen vi skulle ta båten till Gili klev vi på med lite oro i kroppen. Men det va ingen fara som tur va, det gick alldeles galant! Träffa några trevliga norrmän på båten som vi babbla lite skit med, så tiden flöt på.
12 timmar från det att vi lämnade boendet i Kuta klev vi iland på Gilli, allt har ju sin gång har som sagt. Tider är inte mycket att lita på, det får man lära sej från början!
Och första killen vi stöter på äger ett hotell och vill att vi ska komma och titta, vi som försöker tänkte lite på våra pengar vill ju inte lägga allt för mycket på boendet. Men vi följde med honom och tur va det kan jag bara säga! För vi fick en bungalow utan dess like! Lyx lyx lyx, va en bröllopsvit så vi kunde ju bara inte tacka nej. Och priset gick även det att diskutera, vi betlade 96 kr tillsammans. Och det va helt sjukt, vi hade både sovrum, vardagsrum och en stort badrum. Och man får ju inte glömma uteplats! Så i 5 nätter så har vi left som ett nygift par, och jag klagar inte! :) Jag trivdes som hemma i den lyan...
Men idag va det slut på det roliga , för att nu va det redan uppbokat! Så nu är vi tillbaka i vår vanliga standard med halv kassa rum.

Brandon har börjar bli lite smått rastlös, och saknar konstigt nog att aktivera sej. Han är nog mer än bratpacker om jag får säga mitt! :) Men underbar för det är han!

Dagarna här på Gilli hänger vi på standen. Vi läser en hel del böcker, plaskar runt i vattnet. Och jag försöker snorkla så mycket jag bara kan! Hoppas fortfarande på att få stöta på en av alla dom skölpaddor som ska simma runt här.
Ön är inte så stor, första dagen vi kom hit va det lite mulet så då passade vi på att gå runt hela ön. Och det tog oss ca 2 timmar i snigelfart.

Just nu funderar vi på vad vi ska ta oss härnäst. Komodo och Flores lockar ju, men det är ju en restid dit på ett tag. Så vi helt enkelt se vad vi hittar på tiden framöver. Någon mera natt blir vi kvar här på Gili iaf, än har vi inte fått nog!

Hur lever livet därhemma, berätta för oss!?
Kärlek till er alla!


Kommentarer
Postat av: Mariann

HÄRLIGT!Så mysigt det låter.

Jag har det bra. Anette sköter marktjänsten hemma i Ågarp. Allt bara flyter på. Försöker få ihop alla papper så att jag kan söka de visum jag behöver. Lite jäktigt. Försöker skaffa fram ett "födelsebevis" för indisk visum ansökan. Får se hur jag lyckas. Kramar till er båda. älska att läsa er blogg!

2010-10-12 @ 13:37:08
Postat av: Ann

här är det bra! lite höstkallt, men riktigt soliga å vackra dagar! njuuut era dagar därborta... önskar oxå jag kunde ta en paus å dra iväg... stor kram!

2010-10-14 @ 09:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0