Bali: Lovina

Halloj Sverige!
Har precis ätit en god middag här på vårat "stammis" ställe i Lovina. Dumt att bryta en bra trend, kan vi tycka! :)
Eller så är vi bara typiska svenskar som inte provar nytt när vi gillar det på ett ställe, man kan ju se det så med!

Igår ringde ju våran kl på 05.30, och trötta va vi, det vill jag lova! Men kom upp och va spända inför vad vi förhoppningsvis skulle få se. Väl på standen så va det nog den minsta båten som va tänkt att åka i. Som en smal smal båt, men 2 bambu rör vid sidorna för att hålla den i balans! Men det gick jävlar i mej vill jag lova!
Och iväg kom vi, våran kapten som man ändå får kalla han styrde oss dock iväg åt ett annat håll, än vad det andra båtarna åkte. Och ett tag funderade vi på om detta verkligen va rätt eller om det va en typisk turist grej bara för att tjäna lite snabba pengar! Sätta oss i en båt och sen låta oss stirra på vattnet i 1 timme!
Men ack så fel vi hade, och våran Kapten visade sej vara på precis rätt spår. För mitt framför våran båt dök en hel delfin familj upp över ytan!
Och det va så häftigt att få se dom i det fria, dom va så otroligt vackra! Man va spänd som man samtidigt hade en otrolig lycko känsla i kroppen! Det va så häftigt. Så vi följde dom längs med deras väg, och ibalnd försvann dom och sen kom dom upp igen! Vissa ville spexa och kastade sej upp i luften och snurrade flera varv! Medans vissa bara simmade längs med! Men mitt hjärta smälte ju för det små delfin bebisarna som så troget följde sina föräldrar!
Så vi åkte runt tillsammans ute på havet med delfinerna i ca 2 timmar, fick se dom leka och ha det bra. Och när vi väl åkte därifrån sa hade vi sett uppemot 40 delfiner för alla samlades ihop tillslut.
Det va verkligen en upplevelse!
Detta va en av Brandon saker som han verkligen ville göra, så nu kan han bocka av en sak på sin lista! :)

Sen va det ju även snorkling i den turen som ingick, dock är ju inte jag ett lika stort fan av detta som mina nära och kära vet. Eftersom jag är sjukt rädd för fiskar! får ju som panik när dom närmar sej och vet inte riktigt hur jag ska bete mej.
Men dom tog oss iaf till ett jättefint korall rev mitt ute i ingenstans, och i hoppade jag trors allt! kännde att jag måste försöka komma över detta nån gång. Men rädd va jag, och hade bett Brandon innan att hålla sej nära.
Dock så vart han lite arg på mej för jag hade ju tydligen klängt mej fast det gången jag fick panik så han skönk ju typ! Så jag kan ju förstå hans irritation i efterhand, men just i stunden hade jag ingen koll! :)

Bytte boende igår med, till Harris Home Stay, detta va stället där jag och tjejerna bodde när vi va i Lovina med. Så himla mysiga är dom som jobbar och äger det, och det är det finaste rummet vi haft hittils och även det billigaste! Så vi trivs!

Idag åkte vi iväg på en utflykt! Så himla skönt att ha eget färdmedel så vi kan göra vad vi vill och stanna när vi vill! Har ju hur billigt som helst med. Åkte runt i 4 timmar idag och det gick på 1 tank som kostar oss ca 10 svenska kronor. Så det är ju inga pengar! Och det gillar vi starkt! :)

Vi åkte genom så himla mysiga byar idag, där all lokalbefolkning va så otroligt söda! Dom skratta och log som att dom aldrig sett turister förr! Och vi hälsade ju såklart tillbaka lika glatt!
Vägen som vi åkte idag tog oss genom blomm, frukt och kryddodlingar av alla dess slag. Vi stannade även till vid en sjö (som jag ej kan komma ihåg namnet på just nu dock!) Men otroligt vaeckert va det! Och planen va att påvägen hem åka förbi Git Git vattenfall som ska vara det största på Bali. och när vi väl kom dit och började varndra den lilla biten som va kom ju ösregnet. Så vi sprang tillbaka, sökte skydd och sen fick vi bara vänta tills det skulle ge sej!
Så Git Git åker vi tillbaka till imorgon istället, och hoppas på att vädret är bättre då! Vi ska även kolla in lite varma källor som ska finnas här i Lovina!
Blir nog här nån dag till, har ju ingen stress direkt och vi trivs!

Jag måste få Gratulera Kära Morfar, och Lina i efterskott på era födelsedagar. Är ju inte det lättaste att ringa hem alltid, men ni finns i mina tankar! Grattis, hoppas att ni hade en jätte bra dag!

Och Elin från Sheraton, vilken klippa du är! Alla tipsen som du skickat ska verkligen försöka hinnas med! Hur gulligt som helst av dej! Lovina tipset kan vi boka av redan nu, super mysigt!
Tack än en gång!

För övringt så är det jätte kul att se att ni kikar till oss och har koll, Alltid lika kul att läsa era kommentarer!Jag ska nu försöka byra dator med den som Brandon sitter på, och försöka lägga upp lite bilder!
Vi har nämligen lite att bjuda på nu! :)

Brandon med grabbarna en ute kvall i borjan av varan semester!

 

Mc Hunk, med LV hjalm!

 

Nojd apa som fick fatt i mina solglasogon i Uluwatu Templet!

Dom ar sakert heliga nu! :P

 

Nagra av alla de delfinerna som vi sag!

 

Vi tackar nu for oss da detta tog en hel evighet!
Bye bye so long!



Kommentarer
Postat av: Mariann

Ni ser så lyckliga och glada ut. Härligt! Jag vill också åka i en liten smal båt och se delfinerna simma. Kanske jag får göra det på min "resa"

Kramar mamma Mariann

2010-09-26 @ 17:14:23
Postat av: Janne

Hejsan,

Härligt att läsa reseberättelsen och se de soliga havsbilderna med lekande delfiner. När jag skriver detta har jag TV:en på i bakgrunden med väderleksrapporten. Hösten är här säger väderpresentatören. Ser fram emot flera solrapporter framöver!

Hälsningar Janne

P.S Apan verkar förbaskat nöjd med solglasögonen! D.S

2010-09-27 @ 19:32:40
Postat av: Josefin

Sv: Tack, kände att det var dags för något nytt!



Vad härligt ni verkar ha det. Underbart! Hoppas ni är lyckliga som aldrig förr, en sån här resa måste göra er otroligt gott. Och gud vad häftigt att snorkla vid sjunkna skepp! Ni har ingen undervattenskamera så man kan få se? ^_~



Kramar till er båda!



xxx

2010-10-01 @ 01:41:27
URL: http://josefinstaaf.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0