Bali:Kuta

Godmorgon!
Hur mar vi?
Jo tack, vi mar bra! :)

Vi har hyrt en moped i 2 veckor nu som ska ta oss runt pa Bali, och igar sa borjade vi med att ta oss ner till den sodra sidan. Dock beholl vi boendet i Kuta nu eftersom man kan aka over dagen. Sa vi begav oss ivag vid lunch igar, akte till Nusa Dua som forsta stopp dar det va sa vackert. Kritvit strand, klarblatt vatten och inte alls mycket folk. Vi stannade till pa Geger Beach och tog oss ett dopp. Ligger en massa lyxhotell i dom omradena dar, darav sa ar man nastan sjalv pa standen eftersom alla haller sej pa hotellet.
Skont va det iaf!
Sen hade vi bestammt oss for att aka till Uluwatu dar det skulle finnas ett stort tempel. Men att hitta ar ju inte det lattaste nar man inte rikti8gt ar van med trafiken och karta har jag ju inte last pa lange!
Men vi kom fram tillslut, parkerade mopeden och fick varsin fin sarong att tacka benen med. Sen va det bara att ga in i templet. Och det va maktigt maste jag saga. Det lag hogt uppe pa en bergsklippa sa det va ett jatte stup ner,dar man sag vagorna sla! Massor med apor fanns det med, manga av dom ganska sa vanliga! :) Brandon gillade dom dock inte...
Men nar vi kom dit sa sa jag till Brandon att hall i sakerna hart for dom tar det av dej annars, dock tankte jag ju inte sjalv langre an vad nasan rackte. Utan satte mina solglasogon pa huvudet och glomde bort dom. Och nar jag minst anade det sa hade jag en apa i huvudet som snodde dom fran men. Och nojd va han ma jag allt sga, for han vagrade all lamna tillbaka dom. Sa det blir till att kopa ett par nya for mej! :)

Planen va idag att vi skulle bege oss fran Kuta for att aka runt pa Bali pa varan moped, men det kranglade lite i slutet igar sa vi far en ny imorgon bitti och da far vi. Lamnar in vara stora vaskor pa storage och sen far vi. Ska bli kul att fa se lite annat f;r det ar ingen av oss som ar sa jatte fortjusta i Kuta.
Sa idag gar vi nog ner till stranden en svang och solar och badar lite ist. Det gar ju ingen nod pa oss med andra ord.

Kul att ni skriver lite kommentarer och kikar vad vi sysslar med! Det gillar vi! :)


Kommentarer
Postat av: Anette

Det låter som ni har det helst underbart.. trist medd dina solglasögon. men det är ju bara att köpa nya. Sola och bada lite för mig oxå. ha det så bra nu. och kör försiktigt i trafiken. Kram Moster.

2010-09-22 @ 13:30:22
Postat av: Mariann

Jag startar datorn på morgonen och går direkt till Emelys blogg. Älskar att läsa vad ni gör. Håll i prylarna! Älskar er. Mamma ( mosterns syster)

2010-09-22 @ 15:24:49
Postat av: Elin

Åh vad jag längtar hem nu!

Träffade faktiskt en gäst på hotellet idag som bor på Bali!? Kändes konstigt att börja dagen med ett samtal på Bahasa hahaha. Jag mailar dig nu ikväll med lite tips o idéer. Ta hand om er! Kram

2010-09-23 @ 21:23:17
Postat av: Janne

Hallo Bali,

Skönt att höra att ni "kommit på plats", tydligen blivit väl mottagna och börjat sightseeing. Här i höstrusket låter det avvundsvärt att sola och bada på stranden.



Edgar och Mona har varit på besök och jag har förmedlat Er reseblog till dem. De är fascinerade av Er reseplanering och kommer säkert att hålla sig underrättade om vad Ni gör.



Ni har väl säkert läst nyheterna från hemlandet och vet att Alliansen kommer att fortsätta att regera men att de inte fick egen majoritet.



Sverigedemokraterna var mycket framgångsrika och har fått 20 riksdagsmän och den rödgröna alliansen gjorde ett dåligt val, särskilt socialdemokraterna som hade det sämsta valresultatet på 100 år. Det har varit mycket valdebatt och politiska diskussioner så det är skönt att det äntligen är över nu.



Lev väl och på återläsande och återhörande!

Janne

2010-09-24 @ 14:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0