Bosse-Bus

Hello!
Känner att jag tappat stinget med detta bloggandet för tillfället, men ändå så är det ju folk inne och kikar varje dag om jag uppdaterar eller inte. Och det är ju bra smickrande måste jag erkänna.
Men det känns som att denna perioden på året är en liten trisst period. Det är kallt, mörk och regnigt. Och snart kommer säkert snön med även om jag inte saknar den.
Jag som cyklar till jobbet varje dag är ju tacksam för varje dag som den inte har lagt sej tillrätta på marken. Men igår var det ingen snö ute, men lik förbannat var det isgata på backen visade det sej ganska snabbt. Och det är klart att jag kan ju inte "Ta det lungt" när jag ska cykla någonstans så det är klart att jag ramlar. Cyklen for åt ena håller och jag försvann åt andra. Slog mej lite lätt på handen och armbågen, och desto mera på vänsterknät. Men jag är ändå glad, för det hade ju kunnat gå betyligt mycket värre.
Även Bosse-Bus var lite smått groggy här hemma igår kan man säga. Han har nämligen vart hos veterinären för att ta bort bollarna, vaccineras och få en öronmärkning. Men han kom ju hem när han fortfarande var sövd, så det var några timmar här igår kväll som han krävde extra uppsyn!
Nu är han dock uppe på tassarna igen och man märker inte ens av ingreppet han var med om igår!

Kommentarer
Postat av: Ann

Å jag tycker så mycket om att kunns följa dig å dina tankar min vän! Tycker om Bosse oxå, kan ni inte ta å behålla honom... kommer att sakna honom jag oxå när han flyttar!

ha en bra dag, i Västerås har snön kommit nu!

puss å kram

2011-12-07 @ 08:22:09
Postat av: Emely

Det är kul att veta att du är inne och läser vännen! Sällan folk skriver ju, men det är alltid lika kul. Så jag fortsätter väl lite smått när tankarna finns!

Klart att jag önskar att vi kunde behålla bosse men det känns elakt, eftersom vi knappt själva vet var vi ska ta vägen i framtiden. Jag hoppas dock att han hamnar hos någon så man kan få komma och hälsa på honom. För att jag kommer att gråta den dagen som han lämnar oss, det är jag säker på!

Puss love

2011-12-07 @ 19:33:37
URL: http://emelykullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0