Ischoklad med marabou daim

Här hemma har jag kommit in i något slags bak "mood" lagom till jul.
När min älskade mormor fanns i livet träffades vi alltid den 23 December för att julbaka och spela Bingolotto på deras uppesittarkväll. Sen kom alltid morfar med ett litet paket till mormor efter 00.00 slaget, för då hade nämligen mormor Eva namnsdag. Dessa kvällar kommer jag alltid att glädjas åt och sakna!
Så denna julen känns det lite extra tomt eftersom det blir första julen som jag inte kommer att fira i Norrtälje tillsammans med min familj. (Förra året kan jag inte riktigt räkna med eftersom vi var på resande fot.)
Istället kommer vi att fira Julafton tillsammans med Brandons familj, och jag tvivlar inte på att vi får det bra. För det vet jag att det kommer att bli. Men jag är trots allt väldigt hemmakär när det är högtider som ska firas!
Men åter till Julbaket, jag får ju som sagt sysselsätta mej själv i år. Och hittills så har jag lyckats med både Mozartskulor, Marianne tryfflar, PolklaChoklad, Lakritsknäck och idag blev det Ischoklad med Daim!
Prova du me!




Kanon goda och super enkelt!
200 Gram Marabou Choklad (Valfri smak)
100 Gram kokosfett!

Smält ihop allt i ett vattenbad, häll upp Chokladen i fromarna.
Och vips in i kylen tills dom stelnat!
Sen är dom färdiga för att avnjutas!
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Mona Edgar

Oh. tårarna kommer när du skriver om mormor, dagen före julafton och hur morfar kommer med ett paket till mormor....

Synd att vi inte bor närmare varann då kunde vi haft

en riktig "göra julgodis-afton". Edgar tycker du

skall skriva en resebok.

Så önskar vi dig och Brandon en riktigt GOD JUL!!!!!



Mona o Edgar

2011-12-22 @ 10:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0