Turtle Day!

Idag har vart en riktigt bra dag, jag har nämligen fått mysa med Skölpaddan Rex. Ja ni hörde mej rätt,en livs levande SKÖLDPADDA!
Vi åkte hem till Kellands kompis Jim som har Rex som ett husdjur. Han väger 90 Pounds, ca 30 kg. Och det va en livsglad och envis jäkel, och han var snabb även om det inte är det första man tänker om sköldpaddor.
Förutom att han bet mej i fingret så var han hur go som helst, men det kändes overkligt, en sköldpadda i ens trädgård liksom!
Och där spelade vi crocket medans han bara gled runt! :)
Det är inte varje dag man får vara med om det, men jag är så glad att jag fick uppleva det!
Han är 40 år och kommer att bli minst 40 år till, vem vet jag kanske kan få adoptera honom!?
Ingen hade blivigt gladare än jag!
Alltid bra att veta vem man ska ringa, om jag kommer bort!?


Gick bra till en början...


Aj Aj Aj...


Min nya vän


Se upp för Rex!


Oooooppppssss, fölåt!


Okej, nu drar vi!


Får nog ta och banta lite först!


Rex tackar för sej!


Kommentarer
Postat av: Anneli H

Fina bilder! Det var ingen liten sköldis precis! Kram på er.

2011-03-20 @ 11:05:58
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0