Bubblan

Idag är det Fredagen den 25 vilket innebär lönehelg för alla er där hemma! Man får gratulera, hos oss va det 7 månader sedan som det trillade in pengar på kontot vid denna tiden, men jag antar att jag inte har så mycket att säga till om, vi har själva valt att fara iväg och jag ångrar inte det beslutet en enda sekund.

Men däremot måste jag erkänna att vissa dagar känns jobbigare än andra, och idag är det en sådan dag...
Det sista dagarna har jag känt mej så fruktansvärt rastlös och lite smått ledsen, vi är ju kvar i Scottsdale och det finns ju inte allt för mycket att göra här.
Eller fel av mej att säga kanske, det finns säkert tusen saker att hitta på bara det att det är betydligt svårare att få/ta reda på allting. Och i detta fallet har inte ens google vart till en sådan stor hjälp.
Jag vill gärna uppleva nya saker hela tiden, men det sista dagarna har vi hamnat i någon stort "ond cirkel" där vi mest har fastnat hemma, vilket gör att jag känner mej värdelös och blir ledsen.
Jag visste att det skulle bli en helt annat typ av resa när vi lämnade Asien för USA, men på något sätt så var det betydligt lättare att resa runt i Asien, eller lättare och lättare det kanske är dumt att säga men det fanns lite mera saker att hitta på där eftersom det är lite mera av ett "turistland". Men kunde ta för sej utav landet och kulturerna på ett helt annat sätt.
Jag försöker vara glad och tänka positiva tankar, borde kanske sänka kraven över mej själv en del och bara försöka njuta av livet och slutet på denna resan istället.
Egentligen kanske det inte gör så mycket om man bara är hemma några dagar och bara slöar och tar det lungt, det är kanske bara jag som får som myror i kroppen och känner lite små panik!?
Innerst inne så är jag nog bara rädd att missa någonting, jag vill uttnyttja alla tillfällen till Max vilket gör att man lätt blir besviken när allting inte blir som man tänkt sig.
Om ca 2 månader så är vi ju hemma i Sverige igen och då kommer "Bubblan" som vi för tillfället vistas i spricka, och verkligheten kommer att springa ikapp oss i raketfart.


Så jag antar att det JAG egentligen borde göra är att njuta av denna "Bubblan" så länge den varar, för en dag vet jag att jag kommer att sakna den...

Kommentarer
Postat av: Ann

Ja njut nu! kom igen, slappna av, d behöver du, kramar, Marie å Joel är här hod mig, dom hälsar så gott!!!

2011-03-26 @ 22:15:55
Postat av: Emely

Ni är för goa!

Massa kramar från mej!

2011-03-26 @ 23:58:44
URL: http://emelykullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0