Världens högsta bungyjump finns i Macau, 233 meter!

För ca 4 veckor sedan så satt Brandon och googlade runt på lite saker man kunde göra. Och han har länge funderat på att hoppa Bungyjump, så när han såg att det fanns i Macau så va det bara till att boka!
Så i Tisdags så flög vi till Macau från Kuala Lumpur, men vi har ju vart tvugna att hålla det hemligt eftersom vi skulle överraska Brandos mor i Hong Kong.
Brandon hade bokat sitt hopp den 3 Mars kl 12.00, så då befann vi oss vid Macau Tower.  Jag var mera nervös än honom, det va så fruktansvärt högt!
DET ÄR VÄRLDENS HÖGSTA BUNGYJUMP PÅ 233 METER!!!
Medans jag va så nervös för hans skull, va Brandon själv lugn som en filbunke. Så han knata upp i tornet, och jag stannade kvar nere på marken. Men det tog inte mer än ca 10 minuter, sen började dom ropa i alla högtalara att 5,4,3,2,1 go! Och vips så hoppar han!
Jag va så himla stolt över honom som klara av att göra det!
För ca 4 veckor sedan så satt Brandon och googlade runt på lite saker man kunde göra. Och han har länge funderat på att hoppa Bungyjump, så när han såg att det fanns i Macau så va det bara till att boka!
Så i Tisdags så flög vi till Macau från Kuala Lumpur, men vi har ju vart tvugna att hålla det hemligt eftersom vi skulle överraska Brandos mor i Hong Kong.
Brandon hade bokat sitt hopp den 3 Mars kl 12.00, så då befann vi oss vid Macau Tower.  Jag var mera nervös än honom, det va så fruktansvärt högt!
DET ÄR VÄRLDENS HÖGSTA BUNGYJUMP PÅ 233 METER!!!
Medans jag va så nervös för hans skull, va Brandon själv lugn som en filbunke. Så han knata upp i tornet, och jag stannade kvar nere på marken. Men det tog inte mer än ca 10 minuter, sen började dom ropa i alla högtalara att 5,4,3,2,1 go! Och vips så hoppar han!
Jag va så himla stolt över honom som klara av att göra det!

















Jag har aldrig förut i hela mitt liv vart intresserad av att hoppa bungyjump, jag har vart alldeles för rädd för att klara av det. Men när jag satt där nere och väntade på Brandon så vart jag mer och mer intresserad. Och när jag såg dom små asiaterna klara det så tänkte jag:
- Klarar dom det så måste jag ju också klara det!
Men jag gjorde det inte, va för feg så vi gick tillbaka hem till vårat hostel. Men jag kunde inte sluta tänka på det, vart pirrig i kroppen bara av tanken. Så jag bestämmde mej för att sova på saken, och ta beslutet dagen efter!
Och när jag väl vaknade upp visste jag!
Jag skulle hoppa!
Men det hela va bara på ren envishet, för jag tyckte inte att det skulle bli det minsta kul, jag va för fan livrädd!
Jag grina nästan påvägen dit, sen påvägen upp, innan jag skulle hoppa och sen efter att jag hade hoppat!
Men jag gjorde det iallafall!
KAN NI FÖRSTÅ, VI HAR HOPPAT VÄRLDENS HÖGSTA BUNGYJUMP!

Kommentarer
Postat av: Mam 2 Emlan

Ni är Faaaaaaaaaaaan Bääääääst

2011-03-15 @ 19:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0