Vilken jävla morgon!

Inatt har jag knappt sovit, jag vart så himla orolig för om mitt pass är giltigt! Jag har ju ett pass som är maskinläsbart, men inte biometriskt alltså fingeravtryck och blid som är tagen på polis stationen.
Klockan är nu 15.30 här och vi har inte ens kommit utanför dörren. Hela dagen har gått åt till att ringa polisen, ambassader och flygbolag hemma i Sverige.
Och vi får inte riktigt någon rätsida på det, eftersom alla säger olika. Nu la vi precis på med Amerikanska ambassaden i Oslo, och den damen menade att så länge passet är maskinläsbart och ESTA är godkännt så ska det inte vara några problem. Och isf så har jag ju det som krävs.
Så jag antar att jag måste lite på henne, även om oron inte kommer att släppa förns jag är inne i USA och ser att det gått bra!
Som polisen på Arlanda sa, kommer säker jag få en extra kontroll på mej eftersom jag kommer till USA via Asien. Och att jag rest runt på mycket det senaste året. Och bara det gör mej ju ännu mera nervös.
Men just nu så litar jag på Ambassaden i Oslo, och kommer försöka ta mej till USA på den biljetten som vi har köpt. Kommer jag inte in, vet jag inte vad vi gör..
Men jag antar att det är ett beslut vi får ta om det är så att jag nekas...
Just nu så hoppas jag bara på att allting kommer att gå bra!

Kommentarer
Postat av: Alina

Hej! Jag har ett likadant pass som dig och var där i November -09, var ju drygt ett år sedan men då var det inga problem!

Kram

2011-03-03 @ 07:45:44
Postat av: Emely

Tack Alina!

Du lugnar mina nerver lite!

2011-03-03 @ 07:47:49
URL: http://emelykullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0