A little bit of heaven

Igår kväll så kollade vi på en till film. En film som verkligen berörde.
A little bit of heaven, heter den och är helt klart sevärd.
"Marley (Kate Hudson) levet det perfekta livet enligt henne själv. Hon har en bra karriär, olika killar när hon känner för det, en hängiven hund och flera nära vänner som älskar henne. Marley behöver ingen man för att vara nöjd med sitt liv oavsett vad alla andra säger. Att binda sig är inte hennes grej.
En dag besöker hon läkaren eftersom hon senaste tiden inte mått så bra. Där får hon beskedet tjocktarmscancer och helt plötsligt vänds hennes liv upp och ned. Från att ha varit en ung, glad och sprudlande tjej måste hon acceptera sin dödsdom. När Marley sövs ned för att genomgå en undersökning drömmer hon att hon träffar Gud. I Marleys dröm är dock Gud Whoopi Goldberg som spelar sig själv. Whoopi ger Marley tre önskningar och inte trodde väl Marley att de skulle slå in. Dessutom är läkaren Julian (Gael García Bernal) väldigt attraktiv och ganska snabbt fattar Marley tycke för honom."

Mina tårar rann och ville inte sluta rinna igår, jag vart verkligen berörd av denna filmen. Sen kan det ju bero på att så fort man hör det hemska ordet Cancer så går mina tankar till min älskade mormor som vi förlorade Maj 2010.
Jag saknar fortfarande min mormor så att det gör fruktansvärt Ont, Älskar dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0