Puls

Sitter här i köket och väntar på att pastan ska bli klar, idag står det köttfärsås och pasta på menyn. Har gjort en hel del så några matlådor kommer det även att bli vilket är skönt, när fantasin på matlagning saknas.
Har även fått min pulsklocka och band idag, så jag är spänd på att komma igång och se hur den fungerar. Dock förklarade han som lämnade ut klockan att man på lättaste sätt tar reda på sin egen maxpuls genom att springa. Så jag antar att jag får ta en dag i veckan på löpbandet (även om jag hatar det, då kondisen inte är den bästa) bara för att kunna räkna ut vad min maxpuls är för framtida träning.
Idag vart det ett Functional Moves pass iaf, dock hängde jag inte med lika bra som jag brukar. Dom hade nämligen kommit igång med det nya passet, men kul var det iaf. Dock har jag ett problem, kanske finns någon därute som kan svara på vad det är jag gör fel. Men många gånger när man ska ha händerna över huvudet, med och utan vikter så kan jag bli så fruktansvärt illamående och tappa all kraft. Vad kan detta bero på, vad gör jag fel?
Kan tyvärr inte skylla på för lite mat i magen, för äta gjorde jag innan!
Bara att komma igång!

Kommentarer
Postat av: lars

Bra jobbat Emelie. Givetvis kan det vara många bakomliggande orsaker till yrsel och illamående, men i ditt fall kan det helt enkelt beror på att du andas oregelbundet när du spänner dig t ex när du har en viktskiva ovanför huvudet. Om det är nya rörelser som du övar in så kan också balanssystemet bli översvämmat med intryck och man kan uppleva illamående. En annan orsak kan vara att blodtrycket spökar.

2011-10-18 @ 10:22:09
URL: http://pappahumor.wordpress.com
Postat av: lars

Bra jobbat Emelie. Givetvis kan det vara många bakomliggande orsaker till yrsel och illamående, men i ditt fall kan det helt enkelt beror på att du andas oregelbundet när du spänner dig t ex när du har en viktskiva ovanför huvudet. Om det är nya rörelser som du övar in så kan också balanssystemet bli översvämmat med intryck och man kan uppleva illamående. En annan orsak kan vara att blodtrycket spökar.

2011-10-18 @ 10:23:14
URL: http://pappahumor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0