När vet man vad som är rätt?

Mycket tankar och funderingar just nu, att man aldrig bara kan vara nöjd och slappna av!?

Igår så kände jag att jag bara skulle kunna packa min ryggsäck och fly från denna verklighet igen, leva i "bubblan" och bara vara. Jag hade till och med hunnit börja planera i huvudet, och sett fram emot att bara åka.
Men idag så fick jag besked från jobbet som har vart ovisst en längre tid, jag har fått det men det är inget riktigt start datum klart ännu. Lutar åt att det blir i början av Oktober, det det är ju inte jätte lång tid kvar!
Samtidigt som jag blev jätte glad av beskedet att jag fick jobbet, så kom även besvikelsen över mej att jag inte kan "fly" från vardagen.
Det betyder ju att vi blir kvar här i Halmstad ett tag till, vilket känns lite sådär. Hade det inte vart för det fantastiska umgänget vi har med vännerna här hade vi ju inte klarat oss, så det är jag tacksam för.
Även om man inte ska känna sej stressad med ålder osv, så kommer tankarna konstant över en. Jag fyller 26 år om ca 2 veckor, 26 år.
När man är 26 år kanske man borde ha en aning om vad man vill bli här i livet, vad man vill jobba med och vart man vill bo någonstans.
Det är vad jag hade hoppats på iaf!

Livet var så mycket lättare när man var yngre på något sätt, man hade inte så mycket att oroa sej över utan tog dagen som den kom.
När jag var 15 år så var jag i mitt "esse", så Smart som jag var då (enligt mej själv) kommer jag nog aldrig bli igen. När jag var 15 år så sa jag att jag ville bli en ung mamma, ha barn mellan 20-22 år.
Då var planen även att jag skulle vara utbildad och veta vad jag ville syssla med här i livet!
Men som jag nämnde tidigare så fyller jag alltså 26 år om 2 veckor, och har nog aldrig vart så förvirrad som jag är just nu!
Just nu vill jag bara fly!

Kommentarer
Postat av: Ann

Ring mig hjärtat om du vill ha inputs på dina funderingar, jag fyller 31 om 1½ månad, jag har under lång tid tagit livet som det kommer, pappa fyller 65 om några veckor, han vet fortfarande itne vad han vill bli... hihi! Du är så bra å smart, problemen och funderingarna man har växer med åldern, 15åringar har det inte heller lätt med allt i livet... mitt hjärta, ta ett djupt andetag igen!!! Allt löser sig, kärlek till dig å du, ring mej, på riktigt, så kan vi prata lite, puss

2011-09-15 @ 08:29:10
Postat av: mariann

Nu har jag läst ifatt mig igen. Hinner inte läsa varje dag. Ta på dig "västen" som du hade när du var 15. Du är precis lika smart, vacker, rar, omtänksam ..... som du var då. Jag har fortfarande funderingar på vad jag skall göra "sen". Massor med kramar

Mamma Mariann

2011-09-16 @ 07:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0