En dag i Helsingborg

Idag tog jag och Emmilia bilen till Väla köpcentrum i Helsingborg, vi har pratat om det länge och eftersom det var lite sämre väder idag passade det bra.
Vi har bara gått runt och strosat i lugn och ro, tagit det i våran egen takt. Fyllde magen med mat och fika när den började skrika efter det, så en toppen Söndag med andra ord.
Dock kunde jag ju inte hålla fingrarna i styr när vi väl gick förbi The Body Shop, så även idag kom jag hem med en ny Body Scrub i mango doft och en till dusch tvål, Moringa som doftar ljuvlig blomster. Men jag får som sagt inte ångest utav att handla dessa sakerna, för vem vill inte unna sej att dofta lovely varje dag i veckan!?
Shampoo och Balsam stod även högt ut på min prio lista, för jag tog nämligen det sista idag när jag tvättade håret. Jag har tidigare använt Tigi, Bead Head och vart mycket nöjd med dessa. Men idag hade dom inte det så hem kom jag med produkter från Matrix som doftade underbart och skulle vara mycket bra för håret. Så jag provar dessa och får sedan ta en funderare på om man ska gå tillbaka till Tigi eller behålla Matrix. Eller kanske till och med prova något nytt igen.
Eftersom IKEA ligger precis brevid Väla så är det ju givet att även ta en runda där med. Där höll jag dock fingrarna i styr, eller jag kom hem med några glasburkar att ha havregryn, muslie och annat smått och gott i. Men det är ju inga stora summor att prata om!
Sen var det ju detta med hemfärden. Det va ju bara att köra raka vägen dit, så vi tänker ju inte mara på det utan kör ut på motorvägen och pratar för fulla muggar och glömmer därför bort att ens titta på skyltarna som finns. Vilket resulterar i att 40 minuter senare och vi har fortfarande inte kört förbi Båstad börjar vi nog inse att vi kört vilse. Hur fan lyckas vi?!
Vi var alltså närmare Ljungy än Halmstad så det var ju bara att hålla sej kvar och vända när vi väl kom dit. Fyllde på men lite bil godis som är ett måste när man är på utflykt, vilket detta slutade med!
Men trevligt hade vi, och fick ju även se Ljungby på köpet!
Det var min Söndag det, hoppas att ni med haft en händelserik dag!?
Någon som har provat detta innan!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0