MC-Kort!

Idag kan jag andas ut, för sista tiden har jag vart sjukt nervös.
Men nu är det över och jag är lättad, stolt och fruktansvärt glad!
 
Jag har inte velat berätta något för jag har vart rädd för att misslyckas. Och då tänkte jag att om så få som möjligt vet om någonting, så behöver man inte känna pressen på det. Jag har nämligen tillräckligt höga krav på mej själv som det är, vilket ofta resulterar i prestationsångest! 
 
Så för lite mera än 1 månad sedan så tog jag och Brandon kontakt med Körkortcenter i Halmstad för att ta tag i MC-körkortet som vi länge prata om att ta. 
Och för mej som knappt kört moped i mina tonår kändes ju MC sjukt läskigt i början. Enda mopeden jag kört var en automat moped i Thailand, så det går ju inte riktigt att jämföra. 
Men det var ju bara upp och köra på en gång, och sedan dess så har jag nog tagit 11 körlektioner innan uppkörningen som var idag. 
 
Och jag kan erkänna att ju äldre jag blivit med åren, så har mina nerver även spelat mej ett större spratt än någonsin! Jag blir fruktansvärt nervös, kan inte äta, kan inte sova! Antar att det är för att man verkligen inte vill misslyckas, och man sätt ju inte på prov så ofta nuförtiden så det tar hårdare. I skolan hade man ju prövningar varje vecka, och det tillhörde ju ens vardag. Men nu när man arbetar så är det ju inte alls på samma sätt.
Därav mina dåliga nerver!
 
Så ni kan ju tänka er hur jag var här hemma imorrse när klockan väl ringde, ett Nervvrak!
En lång natt har det vart, det vill jag lova. Och när Brandon väl krama om mej och önskade mej Lycka till så kom även dom nervösa tårarna fram. 
Och tillråga på allt så kunde vi inte fått sämre väder idag, Under tiden vi körde manöverbanan så Öste regnet ner, det kom kastvindar och även ett jädrans åskmuller. 
Men det visade sej ju gå bra ändå tillslut, trots nerver i obalans och ett sjuhelsikes väder!
 
Så just idag när jag bläddrar i min bok där jag har fört upp min "Bucket List" så kan jag känna mej extra stolt! För mej så var MC-Kort ett ganska stort projekt att ta! 
Ännu en sak att Stryka!
 
En dröm som just besannats, En jäkla go känsla vill jag lova!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0