Fragaria

När vi besökte IKEA för några veckor sedan så köpte jag en Jordgubbs Planta/Ampel, för att ha på balkongen här hemma. Och jag har vårdat den som mitt egna lilla barn, pratat med dom små bären och vattnat dom rikligt. Dom har helt enkelt vart nöjda i mitt hem som jag har kunnat tolka det. Och idag kunde jag skörda dom 3 st första färdiga Jordgubbarna på min planta!
Alldeles klarröda och fantastiskt goda!
Min underbara planta!


Även Bosse var nyfiken på vad som skulle hända!


Skördetider!


Mycket nöjd som sagt, snart är det nog dags igen!


Kommentarer
Postat av: Niki

Vad du är duktig som lyckats hålla den vid liv, allting bara dör här. :)

Vi ses!

2012-06-18 @ 17:56:13
URL: http://nikizekaj.blogspot.com
Postat av: Emely

Niki, jag kan ju erkänna att det för övrigt inte finns så mycket blomster i denna lägenhet! det är bara dom på balkongen jag är rädd om! :)

2012-06-19 @ 22:14:59
URL: http://emelykullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0