Regn och Rusk

Jag vet att alla säkert skriver om student tider just nu, och jag hade väl kanske inte behövt vara en utav dom. Men här är jag, skriver om studenten likt alla andra. Men det är bara för att jag tycker så fruktansvärt synd om dom just idag.
I Halmstad har det nämligen spöregnat det senaste timmarna och det ser inte ut att sluta på ett bra tag heller. Tänk vad dom har sett fram emot att få klä sej fint, visa upp sej på flaken och njuta utav just denna dag. I Halmstad möts alla studenter även upp vid slottet och sedan vandrar i gemensamt tillsammans genom hela stan. Just för att få möta folkets glada Gratulationer.
Jag kan inte för min vildaste fantasi se att folk går ut på gatorna i detta vädret just för att vara med om detta idag, inte om man inte känner någon personligen iaf. Och det är ju jätte tråkigt!
Hur som helt så hoppas jag att dom alla får en dag att minnas iaf, även med spöregn!
Själv var tanken att jag skulle cykla från jobbet direkt till gymmet, men jag kände att det var inte riktigt läge att komma in där som en blöt katt. Jag var ju nämligen dyngsur när jag väl kom hem. Jeansen gick knappt att få av för dom hade klistrat sej runt benen.
Så istället har jag nu tagit en dusch, stoppat in tvätten i maskinen och ska nog börja njuta av denna lediga helgen! Känns inte helt fel heller!
Vad har ni själva för planer för helgen?
Borde nog även ta tag i röran på soffbordet, innan jag tar helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0