Gott nytt år!

Även vi vill ju såklart önska er ett Gott nytt år!
Hoppas att ni får en magisk kväll!
Kärlek från oss!

Välkommen till Världen!

Gråter just nu glädje tårar!

Milla min bästa vän och Tomas har fått säga välkommen till sin lilla pojke idag!
Så glad för eran skull!

Ni kunde inte ge mej ett bätte nyår!
Kärlek!

Trisst väder idag...

Kl är nu ca 15.15 och Brandon sover fortfarande! Har försökt att väcka honom ett antal gånger, man han blir så trött på mej! Han tycker bara att jag tjatar! Så jag har gett upp...

Så jag har roat mej med att läsa bok på stranden en sväng, tar bara 1 min att gå ner så det är lagom! :)
Dom kom det några få regndroppar, och det verkar som att det hänger mera regn i luften!
Vi får helt enkelt se hur detta nyåret kommer att sluta!

Godmorgon!

Skenet Bedrar!

Koh Phangan!

Vi befinner oss just nu på Koh Phangan, en ö som ligger mellan Koh Tao och Koh Samui. Vi kom hit igår, och efter mycket om och men hitta vi tillslut ett boende på den norra sidan av ön. Ca 6 timmar letade vi boende. Och jag höll på att bryta ihop tillslut. Trött och hungrig är ingen bra kombination när det tar emot.
Men Brandon hitta tillslut en Bungalow som ligger vid havet. Men den är av det enklaste slaget, det vill jag lova! Men vi ligger just nu och lyssnar på när vågorna slår, och det är mysigt.
Imorgon är det nyårsafton och här på Koh Phangan innebär det Full Moon Party, ca 30 000 personer som kommer hit just för det. (Därav ont om boende just nu). Och inte vill vi va sämre än alla andra, så vi tar nog en sväng dit vi med imorrn!

Licensierad dykare, om jag får be!

PADI Open Water!

Hejsan alla dar hemma! Jag kan Nu meddela att jag har klarat av PADI Opend Water-Kursen, och far numera utforka livet pa 18 meters djup. Och jag ar sa glad for att jag klarade det!
Det har verkligen vart 3 roliga dagar!
Pa dessa 4 dyken som vi hunnit med under kursen har vi sett stora barracudor, sting rocka,nemo, blackfisk och en massa andra saker med saklart!
Man kan saga att jag kommit till en helt ny varld!
Lycka!

Sovmorgon!

Vi vaknade inte forns kl 11 idag, och det va sa himla skont!
Efter att jag pluggat klart 1 kapitel, sa for vi ivag och hyrde moped. Kollade runt pa on, och hitta en jatte mysig strand!
Kvallen blir lugn, vi ska ata nu och sen maste jag plugga lite mera. Och forhoppningsvis sa orkar jag halla mej vaken till en film! :)

Imorgon sa ska jag gora mitt forsta dyk, ar nervos maste jag erkanna. Kommer ju va en helt annan kansla an det va att prova i poolen. Nu kan man ju bara inte ga upp om det skulle bli problem, utan det galler att halla sej lung. Sa det blir min stora utmaning imorgon!

God Jul!

Julen här i Thailand är inte densamma som fär hemma, så mycket kan jag konstatera!

Min dag har nämligen bestått av plugg hela dagen, och även fått dyka med utrusting för första gången. Idag fick vi dock prova allting i en pool, vilket va skönt! Det va en häftig känsla att ta sina första andetag under vatten! Imorgon har vi fått ledigt, och den 26 dec ska vi dyka i havet för första gången, spännande!

Brandon han har slirat runt på moppen hela dagen, kollat in ön och hittat fina utsiktsplaster! Han kom även förbi mej i poolen för att kolla hur det gick!

Vi ska snart äta en julmiddag som kommer att bestå av thai mat, kan ju erkänna att det känns surt att inte få julskina i år!

Men till alla er där hemma, så vill vi önska er en jätte mysig Jul tillsammans med alla nära och kära!

Ni finns i våra tankar!

God Jul!

Koh Tao!

Resan hit gick galant!

Dock har jag vart angsling idag, ledsen och nervos! Vet inte om jag angrar mej!
Brandon ar go som forsoker att muntra upp mej, och det varmer!
Imorgon ska jag ga pa min forsta lektion, och aven dyka i poolen!
Hall era tummar!

Resumé!

Har haft lite blogg torka sista tiden! Vet inte riktigt varför, men har bara inte haft lust helt enkelt. Ska försöka skärpa till mej!

Vi får köra en uppdatering ist!

Vi är kvar här i Phuket just nu, men idag så far vi vidare mot Koh Tao. Jag har bestämt mej för att ta ett dykcert, men jag ju dock erkänna nu när det är betalt att jag har blivit riktigt nervös för att jag ångrar mej. Jag är rädd att jag inte vågar!
Men som Brandon säger: - Ingen idé att oroa sej för det just nu, innan du ens har provat!
Och det är ju så sant som det är sagt! :)
Jag kan ju trösta er därhemma men att här i Phuket så har det vart mulet varje dag, visst fortfarande varmt men det kommer nån regnskur då och då. För mej och Brandon är det perfekt, vi tycker att det är skönt. Men man kan inte låta bli att tycka synd om alla det som betalat dyra pengar för att åka på sol semester och så är vädret såhär... Men det kanske tröstar er lite därhemma, mitt i allt snökoas som verkar ha infunnit sej.
Senaste dagarna har vi iaf hunnit med att besöka Phuket´s Akvarium!
Vi tog även en tur förbi Phuket Street Show, där vi åt sushi och kolla på en massa uppträdanden!
Sen har vi även provat på Muay Thai Boxning.
(Dock har vi inga bilder, eftersom våran tanke va att träna det i 1 vecka. Men efter 1 dag så va vi båda överrens om att detta va inget vi ville göra just nu.. På tok för jobbigt och svårt. )
Vi tog en tur förbi Phuket Zoo!

Vi har haft "hemma kväll" på Alex och Alexandras fina hotell!

Vart på Invingningen av Håkans Bar här i Karon!

Och igår så va vi ute för att få stor fisk! Dock hade vi inte turen med oss, men fisk fick vi! Brandon och Alexander drog upp tonfisk och jag fick upp en Barracuda, Alexandra fick bara napp på en plastpåse tyvärr...
Passa på att bada lite från båten fick vi med!

Det va det som vi hade att bjuda på för tillfället, nu måste väskan packas för att bege sen mot Koh Tao. Resan dit tar ca 1 dyng totalt. Inget att se fram emot!
Ha det bra därhemma nu, så hörs vi nog lagom till julafton igen!

Fisk Fisk Fisk!

Idag ska vi ut och fiska stor fisk... Big fishing game!
Håll tummarna för napp!

Håkans Bar..

Ikväll har Håkan från kanal 5 premiär öppning för sin nya bar här på Karon Beach. Så vi va förbi en snabbis och kika in det. Får hoppas att det kommer gå bra för dom!

Idag har det vart lite mulet till och från, så jag passade på att ta en thai massage imorrse. Och det va väl behövligt, även om det gjorde fruktansvärt ont stundvis. Hon kom åt alla ömma punkter, fråga om jag jobba med dator arbete om dagarna eftersom jag va så stel. Men jag har nog bara mitt eviga bärande av min ryggsäck att skylla på...
Just nu så har vi nog en liten dipp här, lite idé torka till och från med vad man ska hitta på. Brandon saknar att jobba, eller att sysselsätta sej iaf. Och det påverkar ju humöret för oss båda...
Sen är nog inte Phuket det bästa för oss, när vi är vana med att va ganska ensamma som turister på många av det ställena som vi haft turen att besöka.
Så vi får nog ta oss i kragen och se till att ta oss härifrån...

Natt sudd...

Brandon sover som en stock, och jag önskar att jag gjorde dessamma! Kl är 02.35 här, och då ska man sova! Ikväll va vi på Alex och Alexandras hotell. Bada i poolen, drack nån öl och prata lite skit! Lagom kväll helt enkelt!
Nej nu får jag göra ett nytt försök att sova, får väl räka får eller någonting annars...

Phuket: Karon Beach

Igår så hyrde vi mopeder och for iväg för att kika runt lite. Vi hittade bland annat en strand som vi nästan va ensamma på, Banana Beach. Och det gillar vi! Brandon hade ju som vanligt problem med att hitta en hjälm som passade hans huvud...

Just idag...

Är det exakt 3 månader sedan vi lämnade Svealand.
Och det är även  exakt 17 månader sen vi blev tillsammans!
Sjukt vad tiden springer iväg!

Thailand: Phuket!

Phuket är sej likt, svenskar överallt!
Men vi är jätte glada för att ha träffat Alex och Alexandra! Idag ska vi hyra moped och fara ut och se om vi kan finna någon strand där det inte är lika mycket folk! Är nämligen lite anti mot detta, det är för mycket...

Vi far mot nya mål...

Idag så flyger vi ju till Phuket i Thailand! Ska möta upp Alexander och Alexandra för att hänga i några dagar! Ska bli riktigt kul!
Men innan vi lämnar Singapore ikväll så har vi bara en sak kvar att göra i denna stad! Och det är såklart att åka till IKEA!! Vi kan bara inte låta bli, för vi vet ju som sagt inte när vi kommer i närheten av svensk mat igen.
Jag ska nog även köpa en kudde som jag kan ha med mej, för det är det som jag tycker är äckligast på många ställen vi bor.  Så en kudde får det nog bli, och lakrits såklart!
Vi båda kan rekommendera att resa till Singapore, vi har verkligen gillat denna staden! Den har liksom allt!

En söndag i Singapore!

Efter en dag med vandring, så begav vi oss till Orchid Road för att få riktigt julstämning!
Här är nämligen julen enorm!

Kickbike Tour!

Kan ju bara meddela att vi ÄGDE på våra kickbikes! Skit kul va det, dock kolla folk lite konstigt när man kickade förbi krogen en lörsdags kväll i december...
Men det bjuder vi på!

Night Safari, Singapore Zoo!

Vi har ju dock inte så mycket bilder från våran natt safari då man inte fick ta kort med blixt! Men lite har vi fått!
Bjuder på dom!

Kick Bike!

Sitter just nu och segar i en sacko säck på vårat Hostel. Vi har vart ute en sväng och kollat en enorm marknad som hade skit snygga kläder och skor. Suger riktigt i shopping tarmen måste jag erkänna. Vart dock ett inköp för min del, en svart/röd rutig skjorta!

Men nu är det bara att ladda om för om 2 timmar så ska vi ut på utflykt. Vårat Hostel anordnar en kick bike sightseeing på ca 5 timmar, så det gäller att ha kraft i benen, för då jäklar ska det kickas!
Kan ju för övrigt informera om att jag aldrig stått på en kick bike innan, men det ska nog gå bra!(
Beata dock, hade du vart här, hade du ägt gatorna så snabb som du är på din kick bike! Kanske är på kick bike som vi får träna ihop när jag kommer hem igen!?)

IKEA = Lycka!

Singapore by day!

Singapore Natt Zoo...

Det va en upplevelse utöver det vanliga, mäktigt!
Det får 5 av 5 Toasters!

Hipp Hipp Hurra!!!

For Mariann som fyller ar idag!
Hoppas att du far en toppen dag i New York!
Vi saknar dej!
Massa Kramar fran oss!

Pepparkakor for hela slanten!!

Vi kopte en hel bruk med Anna's pepparkakor, kunde bara inte lata bli!
Och till middag vart det kottbullar, potatis och lingtonsylt!
Vi Alskar IKEA!

Singapore

Imorrse kom vi fram till Singapore, och denna staden levererar kan vi lova!
Ikvall ska vi aka till IKEA for att ata pepparkakor och dricka julmust!
Kan ju knappast bli battre!

Filippinerna: Cebu

Back In Cebu City!

Malapascua va en jätte fin ö, med krit vita stränder. Och väldigt lätt att ta sej dit med vilket vi gillade. Det tog
4 timmar med buss till norra delen av Cebu till en stad som heter Maya. Och väl från Maya fick man ta en båt över som tog ca 30 min, så ca 4 timmar och 30 minuter tog det för att komma fram till paradiset! Och för en löjlig summa som 50 kr tur och retur.

Det va en ganska lugn ö, vilket va skönt. Men det som förvånade oss va att det va så himla mycket Svenskar, det va i stort sett det enda turisterna som vi stötte på. Svenskar överallt, och vi som trodde att till Filippinerna har inte så många svankar hittat än. Men vi hade visst fel, visst det ärju inte som Thailand där varenda en är svensk och det tackar vi för.

Igår hann vi med att ha en heldag på standen, det va skönt att plaska runt lite och bara läsa bok för en gång skull. Vi tog oss även en tur runt på ön framåt eftermiddagen för att kika runt lite, och jag tror vi hann gå igenom 3 olika byar innan vi tillsut vände tillbaka. Så ön va större än vi trodde!
När vi kom tillbaka till vårat boende så lyckades vi tajma in solnedgången perfekt. Och det va så himla vackert att se himlen skifta i alla möjliga färger. Jag älskar verkligen solnedgångar! Vi fick även sällskap av ett galet gäng ungar som for runt och busa för fullt!

Väl tillbaka i Cebu så visade det sej att vi va utelåsta, för att Ikay som är hemmbiträde hade åkt hem till sin by. Vi skulle ju egentligen vart borta till imorgon men kom tillbaka tidigare för att slippa stressa.
Så vi hängde lite med gannarna här på gården medans vi vänta in henne!

Imorgon Onsdag är ju våran sista dag i Filippinerna, och det blir nog ganska lungt för oss. Vi ska nog packa klart allting och göra oss redo för Singapore, för vi måsta lämna huset senast 04.30 på torsdag morgon. Men som en avslutning så ska Inday Nita och hennes familj bjuda på middag hemma hos dom, och det ser vi fram emot.
Dom har vart så himla snälla mot oss under dessa veckorna och visat oss runt i deras hemstad, bättre guide
kunde vi inte ha bett om!
Och för att inte tala om Flordelis och Leif, ni är ju hur goa som helst som har låtit oss bo i erat hus
under dessa veckorna.

Tusen Tusen Takk!!!

Bilder fran igar....

Bilder fran idag....

Filippinerna: Cebu

om allting som dom ska hitta på när dom kommer hem.
Men en dag är det våran tur me, dock inte än på ett tag!
126,5 meter upp i luften, på en "glasbro" utan räcke endast i sin sele. Det va så att mina knän skaka en
aning iaf.
och så kan vi se hur kaxig han är då när han står på avsatsten. :)
med Emelie och Johanna.
Vi tackar så mycket för det, och som vi sa. På återseende!
Idag så har det bara blivit en slappe dag här hemma. Vi fixar med lite biljetter och kollar fakta på
Våra vänner från Stockholm som vi ser fram emot att träffa!
att det stämmer!
(Tyvärr så va vi alla för snåla för att köpa bilder från Sky Walken igår, men vi har ju bilderna kvar i minnet.
Vi bjuder får bjuda på detta ist!)
Nu har vi precis vinkat av Emelie och Johanna, som fortsatte sin resa till Manilla. Dom ska åka hem till Sverige på Tisdag efter 2 månader på resande fot. Och jag måste erkänna att jag längtat hem mer det senaste dagarna när vi fått vart med i deras disskutioner, om allting som dom ska hitta på när dom kommer hem. Men en dag är det våran tur me, dock inte än på ett tag!
Igår kväll så tog vi alla mod till oss att göra Skywalken och sitta i berg o dal banan på Club Ultima. Vi va alla  så förväntansfulla och små nervösa, men det va så sjukt kul. Men jag kan ju säga att man va ju inte kaxig när man stog där uppe och skulle vandra runt hela byggnaden 126,5 meter upp i luften, på en "glasbro" utan räcke endast i sitt lilla sele. Det va så att mina knän skaka en aning iaf. Vi fick posa och sitta och dingla med benen öven kanten, och det va verkligen sjukt högt upp!
Brandon som hela tiden har tjatat om att han vill hoppa Bungy Jump, påstod att han inte alls tyckte att detta va någonting. Och att Bungy Jump skulle han lätt fixa. Jag ska nog allt leta upp ett Bungy Jump till honom, och så kan vi se hur kaxig han är då när han står på avsatsten. :)
Vi avslutade kvällen med att åka Berg o Dal banan, och det va nästan läskigare det än att gå Sky Walken. Den tiltade nämligen i 50 grader, så man verkligen hängde över kanten. Pirra i magen gjorde det!
Men det va en väldigt lyckad kväll och även ett bra avslut för denna veckan som vi tillbringat tillsammans med Emelie och Johanna.
Vi tackar så mycket för det, och som vi sa. På återseende!
Idag så har det bara blivit en slappe dag här hemma, kollat en massa film och bara degat. Vi fixar med lite biljetter och kollar fakta på Internet. Vi flyger ju till Singapore den 9 Dec, och det kommer nog att bli några full späckade dagar där. För som det ser ut nu så kommer vi att flyga vidare till Phuket den 13 Dec, för att möta upp Alex och Alexandra. Våra vänner från Stockholm som vi ser fram emot att träffa!
Våra sista dagar här i Filippinerna tänkte vi tillbringa på en Ö som heter Malapascua Island. Där har vi hört att det ska ha stränder som har sand som bakpulvet, att det knakar under fötterna när man går. Så vi hoppas att det stämmer!
Vi bjuder får bjuda på detta ist!)

Nu far vi!

Kanske blir lite sämre med uppdateringen framöver, då vi inte har Internet i huset i Cebu. Som som ni redan vet så uppdaterar vi så fort vi får möjlighet!
Tills dess, ät lussebullar och pepparkakor för oss där hemma med! Vi saknar det nämligen en smula.

Panglao: Alona Beach

Vaknar upp och känner mej betydligt piggare idag! Underbart!
Idag så åker vi tillbaka till huset i Cebu.
Imorgon så är det Emelie och Johanna´s sista dag. Och då ska vi åka en berg och dal bana och göra en Sky Walk. Och detta gör man på Club Ultima i Cebu, 38 våningar upp i luften! Alltså så högt upp du kan komma på byggnaden!
Ska bli väldigt spännande!

Åkte på en Dunderförkylning!

Så nu går jag med min snoriga näsa och feber till sängs, för att hoppas på att detta inte blir en långvarig förkylning!
Natti!

Boat Trip!

Idag tog vi en utflykt för att se lite öar som finns runt omkring Panglao. Vädret har ju vart lite till och från det senaste dagarna här, men idag hade vi turen med oss för det va strålande sol! Vi hade även sällskap en en kille vid namn Jakob, även han svensk. Så vi va ett litet gäng som for iväg.
Första stoppet blev Virgin Island, och det kan man kalla en paradis ö. Det va som en sandbank som man kunde gå på in till ön, dock va det ju bara möjligt under timmarna det är lågvatten. Inga folk som bodde där, utan en helt orörd plats att bara njuta av!
Efter Virgin Island, så satte vi oss i båten och for till en ö som jag tyvärr inte minns namnet på. Där stod det snorkling på schemat. Så får Brandon vart det en timmes pressande på stranden medans vi andra plaskade runt i vattnet. Och han hade visst glömt att smörja in sej med solkräm, för att han ser ut som en kräfta nu, det går inte att missa.
Vi andra va så nöjda med snorklingen, det va så himla mycket att se och så klart vatten. Och för att skryta lite om mej själv, så kan jag bara meddela att jag har nog kommit över min fisk fobi.
För idag så har jag vågat hålla i en blåsfisk, mata ett fiskstim ur handen, simmat runt som en av dom helt enkelt. Och jag älskar det!
Brandon han gilla åka båten han, så han passa på att ta plasten längst fram! Dock höll han på att plummsa i ett antal gången då det gunga rejält påvägen hem!