Gili Trawangan

Dags att höra av oss igen tänkte vi nu!

Idag är det 1 månad sen som vi lämnade ett regnit Sverige för att ta flyget till Bali.
Och det är även 1 år och 3 månader sen som jag och Brandon blev tillsammans! Det trodde ju inte nån av oss, att vi skulle här i värmen just nu.

Vi är kvar på Gili, och dagarna flyter ihop lite! Men vi har träffat en hel del trevligt folk och det är ju alltid kul.
Vi känner dock båda 2 att det är dags att bege sej härifrån snart och få göra någonting nytt. Så vi har kollat upp lite olika alternativ.

Och det lutar åt att vi kommer att ta en båtresa som tar 4 dagar och 4 nätter.(Ingen lyxvariant som du kommer att få uppleva Mariann, för här plockar dom fram madrasser och sen sover man ute på däck) men det kan ju såklart va en upplevelse det med! Man får ju dock hoppas på att det inte blir nått monsumregn just under dessa dagarna! Och den kommer att ta oss till Komodo och Flores. Påvägen dit så gör man en massa stopp på vägen, snorklar, fiskar kollar in olika öar och lokala byar. Men det som jag mest ser fram emot är Komodo, för att få se de enorma Varanerna. Dom kan bli upp till 4 meter och väga 100kg. Och det kan nog vara ganska häftigt kan jag tänka mej, får ju dock hoppas att dom håller sej på avstånd! :)
Om planerna går i lås, och den inte blivit fullbokad än så lämnar vi Gili på måndag för att bege oss till båten som vi ska
åka med.

Brandon har gått hem som ett lyckligt barn det senaste kvällarna. För han har nämligen hittat någonting som han älskar! Det finns en liten man som står vid ett skruttigt stånd och gör enormt goda pannkakor. Dom är tjocka som amerikanska pannkakor och sen kan man få dom med lite vad man önskar. Men Brandons favorit har blivit men choklad och krossade jordnötter. Så det senaste kvällarna har han skuttat hem som ett glatt barn! Och jag kan inte mer än att hålla med om att dom smakar så gott!

Vi ska nog kolla upp hur det ser ut på Visum fronten med för min del i USA, för om det skulle finnas någon möjlighet att kunna få mera än 3 månader så lutar det kanske åt att vi åker dit tidigare. Men vi måste undersöka allting och alla möjligheter, och sen får vi väl helt enkelt se vart det slutar. För om Brandon får önska så åker vi nog gärna dit innan Mars. Men det hänger ju på visumet för min del, för han har ju lyxen att kunna kilva in och ut i USA bäst han vill!

Over and Out!

 


Kommentarer
Postat av: Mariann

Så spännande. Håll er på avstånd från varanerna! Håller tummarna för fint väder.

Kramar

2010-10-15 @ 14:19:31
Postat av: Anonym

Det är gott med choklad. :D

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-16 @ 16:38:49
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0