Onsdag, veckans mitt.

Onsdag kväll, och jag sitter mer än nöjd i soffan. Jag och Johanna har nämligen vart ute och sprungit på Gallberget efter jobbet. Och springa är någonting som jag inte gett mej på på väldigt länge. Vi sprang 6 kilometer och jag är supernöjd måste jag erkänna. (Kanske inte den längsta sträckan, men jag har inte sprunigt sen vi bodde i Sthlm.) Johanna som springer lite oftare än mej, hade nog orkar ett varv till. Men jag var nog ganska klar när vi väl kom i mål. Det första Johanna säger när vi börjar springa är att:
- Dagens mål är att springa 2 varv på 3:an. Alltså 6 km.
Och min tanke var ju att:
-Jo du, jag är glad om jag ens kommer att klara av 1 varv!
Men den gick jävlar i mej, och det har jag Johanna att tacka för. För hon motiverade en under tiden! Så Tack Johanna!
Så nu kan jag sitta och dega i soffan med gott samvete. Jag och Bosse har gosat ner oss och väntar på att bonde söker fru ska börja.
I Måndags så var jag ju på en föreläsning av Mia Törnblom. Och gud vad jag är glad att jag gick! Hon är verkligen en kvinna som inspirerar och motiverar.
Hon börjar allting med att man ska vara delaktig, ställa sej upp och vända näsan åt höger. Sen ska man klappa personen framför på axeln och fråga om det är okej att jag börjar massera dennes axlar. Sen var det dags att vända sej åt vänster och massera nästa persons axlar. Bara detta gör ju att alla släpper loss, skrattar och slappnar av.
Hon tog ju även upp en massa tankvädra saker, blandannat att man inte ska jämför sej med andra. Vilket man väldigt lätt gör. Hon prata om självkänska och självförtroende.
Sen lärde hon oss att det är Super Viktigt att Assa och Dissa. Det kan hända att du gör 90% Bra saker på en dag, men så händer det en sak som inte är lika bra. Då är det viktigt att Assa alla dom bra sakerna när man gör dom så att man inte dras ner av den lilla skitsaken som kanske inte riktigt gick som man tänkt sej. 
Kommer hon för att föreläsa i din stad, så är det verkligen något som jag skulle rekommendera att gå på!
Nu tänkte jag och Bosse fortsätta våran Onsdag med lite kvalitets tid!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Verkar vara en vettig föreläsning det där som varenda människa skulle ha nytta av. =)

Kanske man ska kolla upp om/när hon pratar i Stockholm eller nå. För Norrtälje tror jag inte hon kommer till.



Sicken mysig kisse förresten! ;)

2011-11-03 @ 19:59:21
URL: http://ewwox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0