Ångest

Nu börjar den vanliga Söndags ångesten att krypa på, jag vill inte jobba imorgon. Hade inte gjort någonting med några extra dagar ledigt.

Har nog hamnat i en svacka över lag nu sista veckan.
Hade 3 veckor innan det som jag verkligen var motiverad till att äta rätt, träna och blev tillslut av med mitt sötsug. Men förra Söndagen så skulle vi ha "mys" eftermiddag med film. Och då köpte vi hem både godis och chips vilket var sjukt onödigt, visade det sej (även om man redan innan vet det). För denna veckan har mitt sockersug kommit tillbaka, och min motivation har vart som bortblåst.
Så från och med imorgon så ska jag skärpa mej igen. Det som är med mej, det är att jag måste äta rätt från början av morgonen. Alltså frukost, för skiter jag i det redan på morgonen och bara slänger i mej någonting som är smidigt, då tänker min hjärna att jag lika gärna har förstört denna dagen med att äta onyttigt vilket ofta resulterar i att jag fortsätter.
När man trillar dit är ju ofta in på småtimmarna när man har degat ner sej i soffan och egentligen borde gå och lägga sej.
Jag vet att jag kommer att få kämpa det första dagarna nu igen, och jag kan bli arg på mej själv när jag äter godis för jag vet att jag ofta blir besviken på mej själv. Dels för att jag inte tycker att det är så gott när jag väl äter det, plus att jag egentligen vet att jag inte alls behöver det.
Att hitta en jämn balans hade ju inte vart fel, någon som sitter inne med några special knep?
(För att bara äta godis eller liknande 1 dag i veckan funkar ju inte riktigt, för då får man ju kämpa med sockersuget hela resterande vecka.)
När vi reste och kom till Langkawi var vi ju överlyckliga över att choklad som var Tax Free.

Kommentarer
Postat av: lars

2012-02-26 @ 22:20:02
URL: http://pappahumor.wordpress.com
Postat av: lars

Nolltolerans under fem veckor. Det är mitt tips. Hoppas du får det skönt i Thailand . Kram

2012-03-02 @ 19:30:20
URL: http://pappahumor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0