Resume av helgen!

Är tillbaka i Sthlm nu!
Kom fram igårkväll efter att ha suttit i bilkö alldeles för länge!

Sista dagarna i Halmstad bara sprang iväg. Va så mycket man ville göra men som tyvärr inte riktigt fanns tid till! Men tur att vi ska tillbaka snart igen! Trivs som fisken i vattnet där jag!

Kan ju köra en snabb repris för dom som är intresserade! :)

I Torsdags så åkte jag, Brandon och hans mor Mariann till Malmö för att möta upp bror Preston. Deras underbara mor Mariann ska ju flytta till USA 1 år, så vi åkte med för att se till att allt gick som det skulle och att hon kom iväg enligt planerna!
Och till en början gick det ju enligt planen! Vi hoppade av tåget i Malmö och låste in väskorna på stationen, eftersom vi inte orkade släpa runt på dom i stan. Kikade lite butiker och inhandlade det sista inför resan. Sen tog vi en promenad hem till Preston, åt middag och kikade lite på film!
Sen råkar jag klämma ur mej, att "Tänk om stationen skulle stänga över natten, så att vi inte kan hämta väskorna" och vi alla skratta lite lätt åt det!
Och Preston som är stammkund på 118100 skicka iväg ett sms för skoj skull. Och det visade ju sej att det som var en skämt för någon minut sedan genast blev till allvar.
Malmö Central Station är stängt mellan 00.00-04.40!
Och vi hade ett tåg till Kastrup som gick 03.23. Och det fick vi bara inte missa.
Så efter en hel del samtal till vaktbolag osv, lyckas vi få tag på en som kommer och låser upp Malmö Central Station åt oss mitt i natten. Det va ju PANIK eftersom vi hade ett tåg till Kastrup att passa och sedan flyget till Dallas. Så det fick ju bara inte skita sej!
Dock skulle det kosta 2000 kr att öppna vart vi väl informerade om efter en mindre utskälling av den otrevliga chefen på telefonen, men eftersom vi inte hade så mycket val så va det ju bara att acceptera kostnaden.
Vakten som kom va ju dock underbar, han gjorde detta gratis iaf. Han måste nog ha sett stressen och paniken i våra ögon.
Han räddade oss, så enkelt va det ju!
Så vad lärde vi oss av detta! Kommer aldrig låsa in väskorna mera i Malmö, utan att va helt säker på att kolla öppentiderna först. (Som för övrigt satt på utsidan på en pytte pytte liten lapp, va inte så lätt att se helt enkelt.)

Mor och Son innan avfärd!

G4S va snälla som öppna åt oss!

En erfarenhet rikare, inte alla som får möjligheten att ha Centralstationen för sej själv!

Brandon och jag fick njuta av soluppgången på tåget påvägen hem.

Vackert!

Mariann, vi önskar dej en underbar resa med en massa nya upplevelser och erfarenheter! Tack för denna veckan, vi ses snart!
(om det håller över sommaren,vill säga!)

Väl tillbaka i Halmstad va vi bra sega eftersom natten vart lång. Men vi packa standväskan och tog oss till Tylösand. Somnade som små grisar i värmen.

Kvällen tillbringade vi med kära vänner! Alex och Johan, önskar att vi kunde ses oftare!
Ni är saknade i våran vardag!

Lördagen va det tänkt att vi skulle åkt till Marie i Borås för att hälsa på, men då det inte riktgt gick att pussla ihop som önskat va vi tvugna att skjuta på det! Så Marie håll ut, vi glömmer dej inte! :)
Ist blev det stranden med ett gott gäng folk, va ju sjukt varmt. Klarade till och med av att bada ett flertal gånger!
Så det va mycket trevligt!

Kvällen spenderade vi hemma hos Malin även kallad  "Mockis", ute på hennes innergård. Satt där och drack lite innan vi begav oss till Morfars Mansion, som hade erotik som tema ikväll. Det va helt enkelt lite info om olika sex leksaker för både män och kvinnor, lite inspisationskväll helt enkelt.
Dom hade även 2 st som strippa, så tjejerna och killarna delades upp och sen bjöds det på Show.
Va en rolig tjejkväll med kära vänner, va ju dock livrädd att bli uppdragen på scenen för att sitta på den jäkla stolen. Men slapp som tur va!

Älskade Malin!

Lyckad helg måste jag säga!