Fruktbröd Is The Shit!

Emmilia har pratat väldigt gott om detta brödet på våran semester! Så jag va verkligen tvungen att prova!


Och att det va gott, det kan jag verkligen hålla med om !
Jag la även till valnötter och torkad annans! Man kan ju slänga i en massa gott som man är sugen på!
Så detta brödet kommer det att bakas mera av i sommar, det kan jag lova! :)

Och det tog inte mer än 10 min att slänga ihop heller! Hur bra som helst!



Ingredienser

16 st

2 dl havregryn
4 dl kärnvetemjöl med fullkorn
1 dl russin
1/2 dl hackade aprikoser
1 msk bakpulver
1/2 tsk salt
1/2 dl Arla smör-&rapsolja
3 dl Arla mild yoghurt
1/2 dl flytande honung








































Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i smör-&rapsolja, yoghurt och honung. Klicka ut degen med en sked på en plåt med bakplåtspapper. Platta till lite med mjölad hand. Grädda i mitten av ugnen ca 15 min. Servera bröden nygräddade med smör och ost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0