I Love Dexter

Jag har länge velat hitta någon bra serie som man kan följa, och jag tror nu att jag kan meddela att jag funnit det jag sökt efter. Nämligen DEXTER!
Jag bara älskar det och har till och med svårt att stänga av det när man väl börjar titta. Så är det någon mera än jag som vill ha någonting att titta på i Höst så är mitt tips till er ,Dexter.
Tänd en massa ljus och kryp ner under filten med en kopp vartm te, och Njut!
"Dexter, ett sedan treårsåldern föräldralöst barn med en traumatisk hemlighet, adopterades av en polisman som upptäckte Dexters mordbenägenhet. Han lärde sin adopterade son att kanalisera sin hemska passion för dissekering av människor till att bli ett ”konstruktivt” vapen i kampen mot vedervärdiga brottslingar (exempelvis pedofiler, lönnmördare, seriemördare och liknande) som lyckats komma undan polisen; han tar nämligen livet av dem. Dexter arbetar som kriminaltekniker och är den perfekte gentlemannen som även tycker om barn. Dexter lever ett dubbelliv där han på dagen är en social och omsorgsfull medmänniska medan han på natten agerar seriemördare. Dexter har ingen förmåga till ångerkänslor och besitter inget samvete. Han lever efter en oerhört strikt kodex gällande vilka han får döda och inte. Han är mycket pedantisk och ser till att han absolut inte mördar någon som inte förtjänar det. Av sina kollegor, sin flickvän och hennes barn är Dexter mycket uppskattad."

Källa: Wikipedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0