Malaysia: Kuala Lumpur

Tjohooo!

Nu ar vi framme i Malaysia, anlande imorrse kl 05:30 lagom mora. Men det blev nagra timmars somn pa hotellet innan det va dags att dra ivag pa en shopping runda utan dess like, och detta va bara dag ett av tre! :)
Jag och Emmilia ska forsoka kopa allt har i Malaysia, eftersom det ar sa oroligt i Bangkok just nu sa blir det nog bara att hamta upp sakerna vi har pa storage och sen bege sej mot flygplatsen nar den dagen ar kommen. For vi vill inte ta nagra onodiga risker vi inte.

Sa idag har vi vart i shopping center hela dagen, och imorrn blir det fler! :)
Har hittat en hel del, sa det kanns kul!
Madde som inte far handla eftersom hon inte ska hem pa ett bra tag, trottnade pa mej och Emmilia ganska snabbt vilket ar helt forstaligt.
Men hon passa pa att klippa sej ist, fick en grymm frisyr med undercut. Sa hon ar en riktig pingla nu ma jag nog allt saga. Dock sa har hon fatt en reskompis under nagra av det kommande dagarna. Aven kallad "Den obligatoriska mens finnen"... :P

Vi fastnade ju pa Koh Lipe lite langre an vad det va tankt som sagt, men det va sa skont me. Det ar forsta stallet vi har stannat pa under en langre tid, och det va underbart att bara kunna fa slappna av och bara vara. Njuta av solen och varmen och den underbara naturen.
Koh Lipe ar klart den vackraste on som jag har vart pa i Thailand. Det ar sant man ser pa vykort, kritvita stander och helt klart, turkost vatten.
Sa nu har vi alla jobbat upp en riktigt fin branna, far aven hoppas att den sitter i ett tag nu tills man ska hem. Vill ju inte vara en blevfis da inte.

Det finns inte sa mycket att gora pa Koh Lipe forutom att slappa, sa vara dagar va ganska sa lika varandra. Vi hitta ett favorit stalle som vi at alla vara mal me mat pa, trisst an men tycka men dom va grymma sa det kanndes bara dummt att prova nytt! Gick liksom inte att fa det battre. :)
Kvallarna spenderade vi med att sitta och snacka, eller kika pa nan film. Lag aven pa standen vissa kvallar och kolla stjarnor och prata om allt mellan himmel och jord.

Under varan resa till Koh Lipe sa traffade vi tva svenska killar fran Malmo, Filip och Andre. Sa vi har hangt en del, kan ju nastan saga att vi fick tva nya "tjej kompisar" for att med dom pratades det om allt mellan himmel och jord. Madde som latt har lite overskotts energi, garna pa kvallen nar vi andra vill sova. Da tyckte jag och Emmilia att det va perfekt att dom fanns till hands och kunde roa henne! :)
Hade en grym tid pa Koh Lipe som sagt, och det ar ett stalle som jag varmt kan rekommendera! Det ar nog svart att inte trivas dar om man sager sa.

Ar ju som sagt i Kuala Lumpur just nu, och kommer att vara har tills pa mandag eftermiddag. Och gissa vart nasta stopp blir da?

Jo det ar sa att da packar vi vara vaskor for att aka till Bali! Och det blir nog min sista anhalt innan jag beger mej hemmat till Svealand igen. Sa nu kan man borja rakna ner lite smatt.
Min kara bror ar tydligen me pavag till Bali inom den narmaste tiden, sa nu hoppas jag verkligen att vi kan tajma varandra och ses. For dessa manerna har vi missat varandra precis. Och nu har jag inte traffat han och ida sen i Augusti sa saknar dom, det gor man. Sa jag haller tummarna...

Nu maste jag nog ta och sussa kudde om min kropp ska orka me annu en shoppingdag imorgon.

Ta hand om er alla dar hemma!
Uppskattar alla kommentarer som skrivs! :)

Mormor och Morfar, en extra tanke till er. Finns i mina tankar dagligen!


Kommentarer
Postat av: Mariann

Jag öppnar din sida varje dag och hoppas på nya inlägg. Jag önskar er härliga dagar som avslut på ert äventyr. Shoppa loss.

Kramar Mariann

2010-05-01 @ 08:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0