Laos: Vang Vien.

Tjohoooo!

Nu har vi vart i Laos sen i lordags, vart en lang resa som totalt tog 1 1/2  dygn innan vi va framme. Vi vandrade over gransen mellan Thailand och Laos i lordags morrse, over The Friendship Bridge. Vi fixade Visum nar vi val va over pa Laos mark och det flot pa bra!
Trotta och sletna va vi nar vi val kom fram och en dusch va valbehovligt, det ar val det minsta vi kan kalla det!

Vi ar ju just nu i Veng Vien, det ar en by mitt i ingenstans egentligen. Folk aker hit for att prova "In the Tubing", det ar som en stor lekplats for fulla manniskor. Man svingar sej fran hoga hojder ut i trampetser, slapper taget och hamnar i vattnet. Det finns vattenrutchkaner, gyttjebrottning och en massa sjuka saker att hitta pa. Man kan saga att det ar som en stor After Beach, fast 10000 ganger sjukare. Man blir nerklottrad over hela kroppen med tuschpennor och sprayfarg, och sen ar det bara att kora. Sa vi delade pa nan buckets igar och blev genast lite varmare i badkladerna, sa klart att jag och Emmilia skulle upp och prova pa att hoppa. Sa vi kastade oss ut tillsammans i en trampets fran ca 9 meters hojd, sjukt laskigt innan man skulle hoppa men harligt nar man val va i luften.

Idag har vi vart vid The Blue Lagon, den va jatte blatt vatten och en massa dooo stora fiskar som man badade me. Jag holl ju saklart pa att do av panik, men dom rorde mej aldrig som tur va. Man kunde hoppa fran trad och gunga i rep gungor i vattnet. Mysigt stalle va det.
Dom hade aven en stor grotta som man kunde ga hur langt som helt in i. Men eftersom vi inte ar nagra riktiga naturvanner sa kom vi i vara flipp flopps och jeans kjolar och va ju pa tok for snala att hyra en pannlampa sa att vi kunde se natt i grottan. Sa vi gick sa langt in vi kunde utan att det va kolsvart och sen forsokte Madde och Natta aka lite snal skjuts pa nagra som hade lampor medans vi andra vanta.
Det va sjukt stort och maffit det som vi sag iaf, att naturen kan skapa det!

Nu pa eftermiddagen sa har jag och Madde legat och kollat pa "Friends" en en bar, druckit frukt shakes och Ice Coffe. Haft en riktigt skon dag helt enkelt.  Jag har fatt en dille pa Ice Coffe, och jag som inte ens gillar kaffe! Men det ar glud sa jag vet nog va det blir mera av hemma i sommar! :)

Imorgon vid lunch sa ska vi aka vidare till 4000 Island, vi kommer att vara dar nan dag innan vi sedan drar vidare till vad vi tror blir Kambodja en snabbis. Det gar ju inte sa bra med varan planering, sa det blir lite att vi tar det som det kommer! Men det har ju gatt bra hittils det me.

Jag hoppas att 4000 Islands ger ett battre intryck av Laos, for hittils sa gillar jag inte folket. Dom ar inte trevliga eller gastvanliga har alls och forsoker bara att blasa en pa pengar. Och det gillar vi inte. Men naturen/landskapet ar vackert och mycket gronare av norra Thailand va. Sa det gillar vi!

Hoppas att det ar bra med alla dar hemma me!
Ni finns i mina tankar!


Kommentarer
Postat av: Mariann

Det först jag gör när jag kommer från jobbet, är att öppna din blogg för att se vad ni gör för spännande. Underbart!

Kramar

2010-03-23 @ 16:48:54
Postat av: Mam 2 Emlan

Hellow My best Tjej med kompisar.Ni Heta Brudar får uppleva häftiga saker.Jag gläds med er.................Hare gött Emlan Love Y 4 ever Miss Y såklart men Pyttelite...............Kramen Mam

2010-03-24 @ 18:50:16
Postat av: Mariann

Nu har du varit borta i en hel månad. Tiden går så fort. Snön har nästan smält bort här i Ågarp.

2010-03-25 @ 18:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0