Thailand: Chang Mai.

Hann ju inte skriva sa mycket igar som sagt, sa jag tankte gora ett nytt forsok att uppdatera lite nu. Vi har ju haft fullt schema dassa dagarna i Chang Mai, men det har vart kul att gora en massa.

Efter Koh Tao sa akte vi ju som sagt tillbaka till Bangkok dar vi stannade en natt, och dar passade vi pa att ga pa marknader, aka flodbat och lokal buss. Det ar ju roligare att fa aka med kollektivtrafiken ist for att ta Tuk Tuk overallt. Och sa far vi ju prova natt nytt pa samma gang sa klart. Blev ju som sagt lite sopping denna gangen, men det ligger just nu kvar i Bankok, sa man far komma ihag att hamta upp det innan man aker hem till Sverige igen.

Vi passade aven pa att unna oss en Thai massage innan vi hoppade pa nattbussen till Chang Mai, det ar ju sa skont. Jag fick ju dock tilldelade en Shemale, inte for att det spelar nan roll men vi fick oss ett gott skratt.
Bussresan gick som sagt bra me, hade lite svart att sova for det skumpade natt fruktansvart mycket. Och sa sitter man ju med sitt handbagage i knat hela tiden, eftersom dom varnar for att det ar mycket stolder pa bussarna. Sa det ar lika bra att vara pa den sakra sidan, for bli av med vara vardesaker det vill vi minsann inte.

Val framme i Cang Mai sa blev vi korda till Gamla Stan, och vi fick ga runt lite och leta men efter en kortis sa hittade vi ett mysigt hotell. Jag och Emmilia delar just nu rum for vi va tvungna att dela pa oss. Sa vi cirkulerar lite pa rummskompisar nar vi inte kan sova tillsammans allihopa. Sov nagra timmar nar vi kom fram, men sen bar det ivag pa nya aventyr.

Vi hyrde cyklar och cyklade genom hela Chang Mai kanndes det som... Tappade bort oss lite eftersom ingen av oss ar nan kart expert, men fram kommer man ju alltid tillslut. Trafiken har ar ju ganska hetsig, sa man far ha huvudet pa sakt. Men vi har klarat det riktigt bra hittills maste jag nog erkanna. Har aven provat deras motorvag pa cykel, och det kan jag lova va en upplevelse utav dess like...

Thailandarna ar sa sota har, dom ar nog inte vana med att turister hyr cyklar for nar dom aker forbi pa mopederna med sina barn sa saktar dom in sa att barnen kan vinka at oss. Vi vet inte om det ar for att det ar ovanligt eftersom dom flesta hyr mopeder. Tror nog dock att dom tycker att vi ar 4 Svenska idioter...Och Nathalie har vi ju alla skrattat gott at, da hon tog paa sej en stor solhatt med gummiremmen runt halsen och cykla som en tant. Underbar. Men det kan vi bjuda pa.  
Pa kvallen sa skulle vi ga pa nattmarknaden va det tankt, men det va ingen av oss som orkade. Vi alla va helt slut efter allt cyklande och resande sa vi akte hem och sov ist.

Blev aven en rejal cykeltur pa lordagen me, och denna gangen sa tog vi en trip till Chang Mai Zoo. Vi fastnade dar i stort sett hela dagen. Va en stor park med en massa olika djur. Och zoo va ju inte igar man va pa sa vi storsade runt hela det omradet pa nagra timmar. Madans lokalbefolkningen satt i en buss som stanna lite ibland, men se nagra djur fick dom ju inte nar dom satt pa det. Och vi fatta inte riktigt meningen med att ga pa zoo da om man inte far se nagra djur.
Pa kvallen sa gick vi till en lokal thai restaurang och kaka middag med dryck for 10 kr, sjukt billigt och gott va det. Sen drog vi direkt till Thai boxning och kollade pa det i 3 timmar. Va helt slut innan det borja, men sen kom man ju igang lite nar dom val borjade slass. Hade vart kul att borja med nan kampsport av natt slag nar man kommer hem, far se vad man tors sej pa.

Igar va vi ju som sagt pa Siam cockey school hela dagen, dar vi larde oss att laga 7 olika thai ratter. Sa eftersomo vi jobbade tva och tva vart det 14 ratter som man skulle smaka pa. Gissa att vi rullade darifran sen. Och jag som knappt har haft nan aptit sen jag kom hit vart det tufft for igar, det kan jag lova. Men det va kul att fa prova att laga all thai mat och det va mycket lattare an jag trodde att det skulle vara me. Emmilia holl dock pa att brinna upp ett tag, vi stog och stekte tillsammans och helt plotsligt ser jag bara att det brinner i hennes handduk som hon har pa forkladet, och jag vart sa chockad sa jag bara kastar ner det pa baken och borjar stampa, och aven sla lite pa henne da hon fortfarande brann lite pa forkladet. men det roliga sen ar ju att man fortsatter som att inget har hant, slog oss liksom inte forns efter vad som kunde ha hant. Eftersom hon sjalv inte ens markte det. Men vi bjuder pa den.
Nu har vi iaf fatt diplom pa att vi klarade av kursen, och kan darmed kalla oss utbildade thai kockar! Sa vi far val se vem som rakar ut for att vara min testkanin hemma sen i Swe, Brandon ... du ligger nog risigt till ! :)

Marknad, marknad a marknad, kanns som att vi bara ar pa marknader hela tiden. Och gissa vad vi gjorde igar kvall. Jo vi va pa Sunday Market som ar det storsta har i Chang Mai, da dom stanger av det stora gatorna fran alla motor trafik. Och jag fattar inte vart allt folk kommer ifran , det bara kryllar av mannsikor. Va dock mest turist saker pa denna markanden, sa det va inte sa mycket kul att kolla pa. Men mysigt att fordriva lite timmar pa kvallen.

Men idag har vi anda gjort det roligaste hittills!!!!!
Flying with the gibbon, heter det.
Vi har vart i djungeln och kastats oss ut mellan 18 olika plattformer, satt saklart fast med sakerhetslinor. Men javlar va kul det va , och vilken frihet. Man bara flog genom luften, mellan grenar och trad. Hangde upp och ner fran enorma hojder innan man hissades ner i hog fart, for att sedan fortsatta genom luften igen. Det va verkligen skit kul. Man kannde sej som en liten apa. Och vi hade sa himla skona och roliga instruktorer med sa det gjorde ju saken annu roligare.

Kom hem for nagra timmar sen som sagt, och jag har gjort natt med Madde nu pa eftermiddagen som jag aldrig trodde att jag skulle gora. Jag har vart pa FISH SPA!!!!!! Jag och fiskar gar ju verkligen inte ihop, jag ar ju sa himla radd och tycker att det ar skit ackligt. Grinade ju varje gang jag skulle gora rent till min ligga guldfisk som jag hade en gang i tiden.
Men nu har jag suttit med fotterna i ett stort akvatium med hundratals fiskar som ater doda hudceller fran ens fotter, jag trodde jag skulle fa panik men jag holl ut och klarade det. Sa i efterhand ar jag stolt over men sjalv att jag klarade det.
Later ackligt och konstigt men det finns overallt i Thailand nu, verkar vara det senaste! Det ska fa igen cirkulation osv. Aven om jag har svart att tro att det stammer, men men...

Vi har haft bra dagar har i Chang mai, och vi ska nog gora ett stopp till i Pai i Thailand, innan vi maste bege oss over gransen. Planen har ju vart att aka langs Mekon floden, men sen vi kom hit har vi fatt hora att det knappt finns natt vatten i den eftersom det ar torr period har just nu. Men vi har diskuterat lite nu fram och tillbaka och beslutat oss for att aka till Laos sen Vietnamn och ev Kambodja, innan vi aker tillbaka till Thailand igen for att Nathaile ska fa sin sista vecka pa Koh Lipe som hon verkligen velat. Och sen efter det far vi se, finns lute andra planer pa G efter det...

Vart mycket att lasa for er dar hemma nu, men lika bra att skriva pa nar man val hittar ett stalle som det funkar att gora det pa! :)

Skit kul att ni hittar hit och laser, och skriver kommentarer. Det blir va glada for har nere! Halsningar hemmifran ar alltid lika kul!

Far aven passa pa att gratta bror min me som fyller ar Imorgon den 16 Mars. Grattis kara bror, hoppas att vi kan motas upp pa vagen!

Och till Brandon min underbarafavorit, 8 underbara manader med dej idag! Onskar att du va har, men snart sa... :) Extra Karlek till dej!

Stor kram till er alla dar hemma!








Kommentarer
Postat av: Mariann

Så roligt att läsa ditt inlägg denna gången. Nu har ni roligt. Jag är så avundsjuk.

Jag skulle vilja "fly with the Gibbons" så spännande.

(grattis till de 8 månaderna)

Kramar Mariann

2010-03-15 @ 20:05:59
Postat av: angelicah

Oj vad ni är flitiga..OCH JAG ÄR SÅ STOLT ÖVER DIG::FOTÄTANDE FISKAR WOOW!! Miss you crazy!

2010-03-15 @ 20:25:06
URL: http://angelicah.bloggspace.se
Postat av: Charles

Hej älskade! På väg ut till Arlanda nu. Ska bli sweet med lite vacation!!

As always, tänker på dig mitt hjärta!

Njut av fulla muggar (ej gubbar)

Älskar dig, puss!!

2010-03-16 @ 11:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0