Gili Trawangan

Nu gott folk, tro det eller ej. Men här har det hänt lite grejer!

Vi har blivt besökta av den muslimska kriminaliteten. Någon har tagit sej in i vårat rum och lyckats tjyva en del av Brandons pengar. 600.000 Rp och 45 US Dollar fattigare med andra ord. Vi får hoppas att det va någon fattig jävel som va i stort behov av dom, eftersom summan motsvarar en indonesisk månadslön.
Tur att det inte drabbar någon fattig! :)

Här på ön finns det ingen polis att anmäla stölder till, bara en säkerhetsfirma som man kan prata med. Så nu har vi gjort det vi kan, och resten får bli som det blir. Eftersom lagar inte riktigt existerar i denna delen av världen som man kanske tycker att de borde, så får vi hoppas att den som va inne på besök i vårat rum kommer undan. För tjuvar avlivas!

Även jag har provat på den indonesiska sjukvården här på ön. Min piercing på handleden har krånglat så himla mycket den sista tiden, så jag tog mitt förnuft till fånga och insåg att den måste bort, även om jag gillar den!
Så för 80 kr fick jag bedövning, borttagning av smycket, ett enormt bandage, 3 dagars pencillinkur och ett återbesök.
Det priset ska man ju inte klaga på!
Och dom va så söta så, väldigt hjälpsamma. Brandon ville dock inte hålla mej i handen så han satt i väntrummet han!

Vi har ju träffat en hel del trevligt folk här. Och igår va sista kvällen för många av dom innan dom skulle fara vidare. Så det blev lite kalas och avsked. Och det va en riktigt lyckad kväll! Vi får hoppas på att man kan mötas upp igen någon gång i denna värld!

Imorgon så är det våran tur att fara vidare, kl 8 så lämnar vi Gili för att ta oss till den stora hamnen i Lombok. Och väl där så ska våran båt finnas som ska ta oss till Flores. Och som vi har sett fram emot detta!

Så alla nära och kära, oroa er inte men vi kommer att sitta i sjön det närmaste 4 dagarna och nätterna.

Återkommer när det finns internet.

Skeppåhoj


Kommentarer
Postat av: Mariann

Tur att ni inte blev personligen utsatta. Förlusten av lite pengar går väl att överleva. Jag hoppas också att tjuven kommer undan. Ingen skall behöva avlivas för snatteri. Men å andra sidan så skall de låta andra människor saker vara. Tur att de inte fick tag i era pass, dator o kamera. Och att ni inte själva blev skadade.

Massor med kramar. Mamma

2010-10-17 @ 18:36:13
Postat av: Anonym

Hej igen, Hoppas ni har det fint, Borsett från stölder och allt. Ni lär ha det varmt o gott allafall då snön börjat falla här :( Inte kul...Hursom, Jag har tagit bort min FaceBook då jag e less på skiten, Hehe...Men bara maila mig om ni vill höra av er!...Ha det bäst sålänge så hörs vi! Kram // Robban

2010-10-24 @ 16:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0