Kräfta

Fick tillslut komma fram till en dam (sur kärring) på skatteverket som inte alls kunde ge mej svar på mina frågor som jag hade. Utan det som hon sa va bara:
- Ja du får ju se till att ha den inne till den 2 Maj för det är den sista dagen, annars får man böta!
Blir så irriterad, här satt jag i telefonkö jätte länge som dessutom kostar en hel del när man ringer från utlandet, och det är det enda svaret som hon kan ge mej! Inte klokt ju!
Så jag tacka så mycket för det trevliga bemötandet men en väldig IRONI i rösten, men inte ens det verkade hon förstå. På henne lät det som att hon hade gjort ett jätte bra jobb!
Jag fick knepa och knåpa lite och får helt enkelt hoppas på att jag har gjort rätt med deklarationen! Nu är den iaf inskickad, och det är skönt att kunna bocka av det från listan.
Idag har vi haft klartblå himmel och värmande solsken. Så får första gången på ca 8 veckor så har vi kunnat lega ute och sola. Och inte hade man en tanke på att ta på sej solkräm inte, så eftermiddagen till ära har jag antagit en lite lätt rosa skimrande kräftfärg, mycket snyggt vill jag bara säga. Har även hört att det är det nya vårmodet därhemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0