Gaga ooh la la, Gaga ooh la la

Jag säger bara vilken kväll!
Vi kommer med tanken om att det kommer att bli en masigsk show som vi ska bjudas på av självaste Lady Gaga, men det vi inte var riktigt beredda på att 90% av alla som också skulle besåkda underverket hade gått in för det helhjärtat! Det var så många som hade så coola Lady Gaga outfits, så det hade inte spelat någon roll vilken "gammal trasa" man själv hade tagit på sej för man hade ändå kännt sej underklädd.
Att bara se allihopa vara utklädda till små Lady Gaga monsters var en show i sig!
Till förband så spelade Scissors Sisters, vilket vi vart helt oförberädda på. Vi visste ju inte ens om att det skulle vara ett förband, så när dom kom ut så fick vi ju som två konsteter i en.
Men när väl Lady Gaga klev upp på scenen, då exploderade hela publiken! Jag har aldrig vart med om något liknande, folk vart helt hysteriska. Det va en stor skillnad från att gå på en svenska konsert, det kan jag ju konstatera!
Och vilken show hon bjöd på, hon ska ha all Credd!
Tjejen fyller 25 år imorgon, och drar alltid fullt hus på sina spelningar. Tänk att ha sådant inflytande på folk.
Och hon är inte som alla andra artister som lever på sitt "utseende", denna kvinnan verkar ha ett hjärta av guld! Hon vill bara vara sej själv, få alla att känna sej bekväma och inte låtas bli nedtryckt av andra. Hon prata väldigt mycket om alla som blir utkastade av sina föräldrar och tvingas leva på gatan pga sin sexuella läggning som inte alltid är accepterad i samhället. Och fruktansvärt mycket pengar från alla spelningar går oavkortat till organisationer som finns där för att stödja dessa själarna som inte får komma hem igen.
Det kändes verkligen som om att hon Bryr sej!
Och för att inte tala om hur musikalisk hon är, hon ägde på både piano och bas. Så det va inte enbart sången som imponerade!.
Jag har aldrig lyssnat så mycket på Lady Gaga innan, men efter igårkväll så har jag nog fått en ny Idol.
Hon var fantastisk!














Kommentarer
Postat av: Alina

Hej! Va kul! Jag såg henne när hon var i Sthlm, har inte heller lyssnat så mycket på henne innan men man fick ju verkligen se en show! Imponerande. Även här var folk utklädda men kan tänka mig att det var mycket "värre" där :)



Och en kommentar till tidigare inlägg.. Känner igen känslan. Att bli stressad av att ta det lugnt och bara vara. Kände också så när jag var ute och reste, men en tips är att ta vara på lugnet, för när man är ute och rester så länge som ni och ser så mycket olika grejer så behöver man vila och bara vara för att uppskatta det nya som kommer. Annars blir man lite "avmattad".



När åker ni vidare och vad är nästa mål?



Kram

2011-03-27 @ 22:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0