Folksam

Kom att tänka på det här med reseförsäkringar, vi har haft våran på Folksam och betalade 4900 kr för 2 personer från den 15 September till den 18 Maj. Vilket vart ett kanon pris om man jämför med alla det andra försäkringsbolagen så vi även kollade upp. När vi tecknade den så hade vi ju inte ett hemresedatum bokat, utan vi sa att vi hör av oss när vi vet mera.
Så igår ringde jag till Folksam och fick prata med en Janne, han talade om för mej att en förlängning från den 18 Maj till den 6 juni (19dagar) så kommer det att kosta oss 965 kr. Jag höll på att svimma, vi hade räknat med någon hundrig men inte så mycket.
Är det inte galet att dom kan kräva så mycket pengar på så få dagar, när man innan hade ett mycket billigare pris om man slår ut det på hela resan?
Han påstod att det hade inte spelat nån roll om vi hade lagt till det för länge sedan, eller nu för det kostar vad det kostar.
Själv tycker jag att det är ett RÅN!
Men saken är ju den att vi måste betala och se glada ut, för händer det nått den sista tiden så kommer det kosta oss mera om vi inte äger en giltig reseförsäkring. För i USA kostar det ju om man bara kikar in i väntrummet på sjukhuset!

Kommentarer
Postat av: Alina

Jo tack! Jag åkte ambulans till sjukan när jag var i LA, va där i ca 9h, och betalade lite över 10 tusen, exkl. mediciner. Så försäkringen är ju värd varenda öre om det händer något!

Kram

2011-05-07 @ 23:22:12
Postat av: Emely

Oj det va inte en liten summa! Ja jag antar att det är bäst att bara betala, även om det svider!

Kram

2011-05-08 @ 01:14:55
URL: http://emelykullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0