Plugga!?!

Jag vet inte om jag precis gjort bort mej eller inte...
Jag har precis anmält mej till en prövning på Komvux som kommer att ske om 1 månad. Ämne som ska läsas upp är Historia A.
Jag kan erkänna att jag är lite smått rädd för att ta tag i detta. Det är nämligen så att jag länge har funderat att söka till polishögskolan, men tvekar ändå emmellanåt. Men för att jag ens ska kunna få söka så måste jag läsa Histora A eftersom jag inte fick det genom gymnasiet. Jag måste även skriva ett Högskoleprov, vilket även det ger magknip. Det kommer nämligen att skrivas på Lördag nästa vecka.
Jag är rädd att jag har tagit mej vatten över huvudet, jag har inte öppnat en kursbok sedan 2004 och nu ska jag klara av att på egen hand läsa en hel kurs på 1 månad samtidigt som jag ska skriva ett fördjupningsarbete, jobba, träna och vara social.
Vet att i mångas över låter detta inte klokt, att jag enbart är larvig. Mycket möjligt att jag är det också, men jag antar att det bara är att bita ihop och försöka göra det bästa av sitsen!

Kommentarer
Postat av: lars

Jag har en vän som är relativt nyexaminerad från Polishögskolan. Om du har några frågor är det bara att säga till så kan du få hans adress. Han svara mer än gärna om jag känner han rätt. Du har också träffat honom. Pär , killen som steppade ner från trappan och dansade på kräftskivan.

2011-10-23 @ 10:36:52
URL: http://pappahumor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0