Ungdomens år

Idag är det den 1:a Oktober, alltså ett dygn kvar tills jag fyller 26 år.
Så idag ska jag passa på att åka på en liten ungdomsresa, ska bjuda med med Emmilia (eftersom Brandon redan är för gammal) så ska vi åka min sista buss eller tågresa till ungdomspris. För från och med imorgon så är det för alltid en vuxen biljett som kommer att gälla för mej.
Det vi har diskuterat här hemma är dock, hur kan man vara ungdom tills man är 26 år!?
Man får ju nämligen ta körkort vid 18:års ålder. Man får även gå ut på krogen och dricka sej full. Vid 20 år så får man ta sitt första besök till systemet.
Men nu vid just 26 år, så är det färdigåkt på ungdomsbilljetterna på kollektivtrafiken.
Tänker man efter är det en väldig lustig ålder att anses som vuxen!

Dock blir man väl inte äldre än vad man gör sej, och då är jag ungdom ett tag till om jag får bestämma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0